איך להתמודד עם חברות ביטוח בעת תביעה?

תביעה ביטוחית עשויה להיות תהליך ארוך, מורכב ומייגע. הסיבה לכך: חברות הביטוח אינן ששות לשלם למבוטחים פיצויים ומעדיפות להאריך ולסבך את התהליך וכן לדחות תביעות שהוגשו נגדן גם במידה וזכאות המבוטחים אינה מוטלת בספק והתביעה מוצדקת לחלוטין על פי תנאי הפוליסה. אם כן, איך מתמודדים עם חברות ביטוח בעת תביעה? קראו על הדרך המומלצת להגשת תביעה נגד חברת הביטוח שלכם.

 

מה הסיכון הגשת תביעה נגד חברת ביטוח?

חברות שונות עלולות "למרוח" את תהליך התביעה ולהטיל את מבוטחיהם לתוך מערבולת פורצדוראלית ובירוקרטית סבוכה במטרה להאט את קצב התביעה ולעכבה עד להתיישנותה מבחינה חוקית. בנוסף למשך הזמן, קיימת מחויבות למילוי טפסים רבים המייגעים את התהליך ומתישים מאוד את המבוטחים עד להשגת המטרה.

 

הגשת תביעה בתוך פרק הזמן הקצוב

מבחינה חוקית, הגשת תביעה כנגד חברת ביטוח על פי פוליסה צריכה להיעשות בתוך 3 שנים מיום קרות המקרה הביטוחי. לאחר תקופה זו התביעה מתיישנת ואין אפשרות לדרישת פיצוי כספי גם במקרים מוצדקים. יש להגיש את התביעה מוקדם ככל האפשר שכן חברת הביטוח דורשת זמן בירור סביר של התביעה, כך שחשוב להגישה קרוב ככל הניתן לתאריך קרות המקרה הביטוחי במטרה שלא להפסיד את העיתוי.

 

שלבי טיפול בתביעה נגד חברות ביטוח

הגשת כל מסמכי התביעה לחברת הביטוח כחלק מהליך התביעה הפורמלי אינה בהכרח מהווה הבטחה למימוש הפיצויים על פי הפוליסה. במקרים רבים עלולה חברת הביטוח לדחות את התביעה בהתאם לטענות שונות. הכירו את הטיעונים השונים של חברו הביטוח בדחיית תביעות נגדן:

  • המבוטח לא הציג לחברת הביטוח נתונים מהותיים אודותיו.
  • המבוטח לא דיווח לחברה המבטחת על מקום עיסוקו.
  • המבוטח לא ישלם כסדר את פרמיית הביטוח לפי תקנון הפוליסה.
  • אין קיום לתנאי הביטוח.
  • המבוטח הגיש תביעה בנושא המוחרג מן הפוליסה.

במקרים רפואיים שונים עלולות חברות הביטוח להיעזר בחוות דעת רפואית הסוברת כי:

  • המבוטח אינו סובל מנכות.
  • שיעורי נכותו של המבוטח נמוכים מן הנדרש לקבלת פיצוי כספי.
  • ביכולתו של המבוטח לשוב לעבודתו/לעבודה אחרת ואין הוא חייב לעזוב את שוק העבודה בשל המקרה הביטוחי.

וכן ישנן עילות נוספו מצד חברות הביטוח לדחיית התביעות. מעוניינים לדעת עוד? הקליקו לכניסה לאתר של יואב רונקין – אתר מצוין בנושא.

 

איך ניתן להתמודד עם חברות ביטוח?

בתביעות נגד חברות ביטוח ההמלצה היא לגשת לתביעה בליווי עו"ד. עו"ד מוסמך בנושא תביעות חברות ביטוח יוכל לייצג אתכם בצורה מקצועית ולאחר בחינת כל פרטי המקרה הביטוחי, לרבות כל התיעוד הרפואי הקשור בעניין וכן פרטי התאונה או המחלה ועדויות שונות – יוכל לפנות אל חברת הביטוח ולהשיג את הפיצוי המגיע לכם ביושר. בנוסף, במידת הצורך יוכל עו"ד לקשר את הלקוח עם מומחה רפואי לקבלת חוות דעת מקצועית שתשרת את תיק התביעה ותוביל להשגת הפיצויים המגיעים ללקוח מכוח החוק.

מאזניים

 

מה היה לנו במאמר?

רוצה להתחיל דף חדש?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מידע נוסף

בדיקת דירוג BDI
דירוג אשראי
בדיקת דירוג BDI

כל אחד מאיתנו הוא בעל דירוג אשראי המשקף את רמת התנהלותו הכלכלית. כל עוד והדירוג תקין, המדורג נהנה מיתרון כאשר הוא מגיע ליטול הלוואה. גופי

קרא עוד »
בדיקת bdi - כל מה שצריך לדעת
דירוג אשראי
בדיקת bdi – כל מה שצריך לדעת

דירוג האשראי שלך הוא כלי פיננסי רב עוצמה המשפיע על יכולתך לגשת לאשראי, להבטיח שיעורי ריבית נוחים ואף להשפיע על היבטים שונים בחייך המקצועיים. בדיקת

קרא עוד »
מאגר האשראי הארצי
דירוג אשראי
מאגר האשראי הארצי

כל אזרח ישראלי מעל גיל 18 צובר נתוני האשראי על שמו, הנתונים הללו נאגרים במאגר הארצי וכך הגופים הפיננסים מעבירים את הנתונים ובאמצעות מאגר האשראי

קרא עוד »
מה זה נתוני אשראי שליליים
דירוג אשראי
מה זה נתוני אשראי שליליים

כל אחד רוצה לצבור כמה שיותר נתונים חיוביים, בכל תחום שהוא. כאשר מדובר בנתוני אשראי, העדיפות לנתונים חיוביים ברורה. מה זה נתונים שליליים ואיך ניתן

קרא עוד »