איך לזרז ביטול בי די איי שלילי?

אם אתה מוצא מידע לא מדויק או לא מאומת באחד מדוחות האשראי שלך, אתה יכול לערער על המידע הזה. ולפי חוק דיווח אשראי הוגן, ללשכות יש בדרך כלל 30 יום לחקור את המחלוקת ולהסיר כל פריט שהוכח כלא מדויק. אבל כמה זמן לוקח מההתחלה ועד הסוף? ובכן, זה תלוי בכל אחד מהשלבים בדרך.

איזה סוג של טעויות יש בדוח אשראי?

לצערנו ישנם מגוון שגיאות שעלולות לצוץ בדוח האשראי שלך.

לדוגמה, אם קיבלתם פסק דין של בית המשפט המחוזי ותסדירו אותו בזמן הנדרש, הוא אמור להימחק מהתיק שלכם. עם זאת, ברישום המידע הזה אחת מלשכות האשראי בתיאוריה עשויה לעשות טעות מנהלית או שהיא לא קיבלה את המידע מהנושים.

שגיאות אחרות יכולות להיות תשלום שהוחמץ על חשבונית שהצלחת לשלם בזמן או אפילו פעילות של כרטיס אשראי ללא רישום, וכך נוצר הרושם שאין לך שום היסטוריה פיננסית.

בדיקת היסטוריית אשראי

פעילות הונאה ושגיאות טכניות יכולות להשפיע גם על דירוג האשראי שלך, ולא רק על הכספים האישיים שלך.

אם לבנק שלך יש שגיאה המשפיעה על הכספים שלך, כגון הצגת סכום כסף שגוי בחשבונך, הדבר עלול לפגוע בדירוג האשראי שלך, במיוחד אם ייקח להם זמן לתקן זאת.

אם מישהו השתמש בכרטיס האשראי שלך ללא ידיעתך, זה יכול להיות בעייתי גם לדירוג האשראי שלך אם לא תפתור את הבעיה די מהר.

כיצד אוכל לתקן שגיאות בדוח האשראי שלי?

אם אכן תמצא שגיאה בדוח האשראי שלך, חשוב לערער עליה במהירות. הגש בקשה לביטול הרישום:

עליך לציין את הסיבה המדויקת לכך שאתה חולק על פריט בדוח האשראי שלך. סיבות אפשריות יכולות להיות שהפריט אינו שלך, מדווח ככוזב באיחור, יתרת החשבון שגויה, התאריכים שגויים או שהפריט היה צריך להימחק כבר מדוח שלך. היה מפורט ככל האפשר. חשוב לכלול ראיות לגבי המחלוקת שלך, מכיוון שהדבר יכול לעזור במקרה שלך. מומלץ לשלוח עותקים של התיעוד ולשמור את המקור לעצמכם.

כיצד אוכל לתקן שגיאות בדוח האשראי שלי

בנוסף לתיעוד, יהיה עליך לכתוב מכתב המסביר כל פריט שאתה מתווכח עליו. אם תגיש את הטופס שלך באופן מקוון, לא תצטרך לחכות לזמן שלוקח לו לעבור דרך הדואר המסורתי.כיצד אוכל לתקן שגיאות בדוח האשראי שלי

המתן שלשכות אשראי יבצעו את חקירתן

כאמור, ללשכות האשראי יש 30 יום לערוך את חקירתם, למרות שיש מקרים יוצאי דופן בהם ייקח יותר זמן. אתה אמור לקבל הודעה המודיעה לך על סיום החקירה והתוצאות מלשכות האשראי.

סקור את התוצאות שלך

לאחר שתקבל הודעה על תוצאות החקירה שלך, הגיע הזמן לחשוב הלאה. אם הבקשה שלך התקבלה, תוכל להמשיך לעקוב כדי לראות כיצד עדכון זה השפיע על הדירוג שלך. אם בקשה שלך נדחתה, תקבל גם הודעה על כך.

הגש מחדש את הבקשה שלך

אם הבקשה שלך לא התקבלה, אך אתה מרגיש שיש לה עדיין הכשר, ייתכן שתרצה לנסות לערער עליה שוב. אתה יכול לנסות עשות זאת לבד בחינם. לחלופין, אם המחלוקת שלך מורכבת ואינך מגיע לשום מקום, תוכל גם לשקול להעסיק מישהו, כמו עו"ד, יועץ אשראי או חברת תיקון אשראי מכובדת. 

כפי שאתה יכול לראות, אין תשובה ישירה לכמה זמן לוקח לבטל רישום שלילי של  אשראי, מכיוון שזה משתנה ממקרה למקרה. סכסוכי אשראי יכולים להימשך מספר שבועות, חודשים או אפילו שנים במקרים מורכבים.

עורך דין אשראי

אם אתה רוצה לנסות לזרז את תהליך ביטול רישום BDI שלילי בדוח שלך עדיף לך לפנות לערוך דין אשראי המתמחה בכך.

עורכי דין בתחום אשראי יכולים להשלים את התהליך בפחות זמן ועם פחות טעויות מאשר אם הייתם מנסים לתקן זאת בעצמכם. הידע שלהם בחוקים הקשורים באשראי וניסיון בהתמודדות עם לשכות האשראי, גובי חובות וגופים אחרים הם כל התכונות הגדולות שיעמדו לטובתכם.

הנה כמה מהדרכים שעורכי דין אשראי יוכלו לעזור לך:

 

בדרך כלל הם יתחילו בבדיקת דוחות האשראי וההיסטוריה שלך על מנת למצוא מידע שגוי. לאחר מכן, עורך דין אשראי יאסוף את התיעוד המתאים וייצור קשר עם הגופים הרלוונטיים על מנת לאמת, לערער או לתקן או להסיר את המידע.

צעדים אחרים שעורך דין אשראי נוקט תלויים במצבך. לשכות האשראי עשויות להסיר את השגיאה אם ​​הם מאמינים שהראיות שהועברו מספיקות, או שתצטרך להתקשר עוד כמה פעמים עם הלשכות בכדי לטעון את עניינך.

עורך דין אשראי
עורך דין אשראי

 

איך לזרז ביטול בי די איי שלילי
איך לזרז ביטול בי די איי שלילי
מה היה לנו במאמר?

רוצה להתחיל דף חדש?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מידע נוסף

מי מנקה בי די איי שלילי

ברשימת הדברים שאנשים נהנים לעשות, ניקוי האשראי שלהם כנראה מדורג די נמוך. זה תהליך ארוך ועדין רצוף מלכודות משפטיות. ניהול פרופיל האשראי שלך הוא די

קרא עוד »
איך משפיעה ריבית על BDI?

אחת הסיבות לכך שאנשים רבים נופלים עמוק בחובות כרטיסי אשראי היא לא רק בגלל שהם שילמו יותר בכרטיס ממה שהם יכולים להרשות לעצמם לשלם. לפעמים

קרא עוד »
האם אפשר לא לקבל דירוג?

דירוגי אשראי עוזרים למלווים להחליט אם לאשר בקשות הלוואה או לא, ולקבוע אילו תנאי הלוואה להציע. הדירוגים נוצרים על ידי אלגוריתמים המשתמשים במידע מדוח האשראי

קרא עוד »
מה זה טווח בידי איי?

דירוג אשראי הוא מספר בן שלוש ספרות המעריך את הסיכוי שלקוח יחזיר כסף שאול. חברות המספקות את דירוגי האשראי, מחברות מידע מדוחות האשראי שלך לנוסחאות

קרא עוד »