איך לשפר דירוג אשראי

דירוג אשראי שינה את חוקי המשחק בכל הקשור להתנהלות פיננסית. כיום, כל פעולה נרשמת, כגון איחור תשלומים, מינוס וכדומה. דירוג אשראי חיובי וגבוה מאפשר קבלת הלוואות, אשראי, ריביות נמוכות ועוד. חברתנו מתמחה במחיקת בידיאיי שלילי, ומעניקה מענה מקצועי ויעיל לסוגיה איך לשפר דירוג אשראי.

מהו דירוג אשראי?

ובכן, דירוג אשראי למעשה אומר כי כל אחד מאיתנו יוגדר באופן כזה או אחר על ידי בנקים וחברות דירוג אשראי, זאת באמצעות ציון אשר מדרג את מידת האמינות. ככל שדירוג האשראי גבוה יותר, כך הוא טוב יותר. יותר מכך, דירוג אשראי משפיע באופן מהותי על ההתנהלות הכלכלית שלנו. לכן, חשוב במיוחד להבין מה הן הדרכים להשפיע עליו. 

כמו כן, חשוב לזכור כי בכל הקשור לשאלה איך לשפר דירוג אשראי, כל דבר קטן יכולה לעשות הבדל משמעותי וגדול. מדובר על דברים פשוטים כביכול כגון צ׳ק שחזר בעקבות תאריך לא תקין, דוח חנייה שנשכח והתחיל לצבור ריבית פיגורים, הפרשים על חובות ארנונה מדירה קודמת ועוד. לכן חשוב להקפיד ולהיות עם יד על הדופק כל הזמן. 

איך לשפר דירוג אשראי: שלושה טיפים מרכזיים

כאמור, שמירה על דירוג אשראי גבוה וחיובי אינו דורש הרבה. יותר מכך, באמצעות מספר פעולות פשוטות, התנהלות פיננסית שקולה ונכונה, יכולים בהחלט לשמור על דירוג אשראי חיובי, ובכך לאפשר לכם לקבל אשראי בקלות, הלוואה בתנאים נוחים ובריבית נמוכה ואטרקטיבית, ועוד מגוון רחב של הטבות. 

1. חשבו פעמיים לפני לקיחת הלוואה

לקיחת הלוואה פעמים רבות מהווה פתרון מהיר ויעיל לבעיה פיננסית כזו או אחרת. ניתן לראות כי רבים בוחרים באפשרות זו, כאשר ברוב המקרים אינם חושבים האם יש ביכולתם לעמוד בתשלומים לאורך זמן, ללא פיגורים. לכן, חשוב כי תקחו הלוואה בין אם מהבנק ובין מחברת האשראי רק במידה ואתם יודעים בוודאות כי אתם באמת זקוקים לה, וכמובן כי אתם יודעים שתוכלו לעמוד בתשלומי ההחזר החודשים.

בחנו את מצב העובר ושם, ההכנסות וההוצאות, ועל פי כך החליטו מה יהיה ההחזר החודשי שתוכלו לעמוד בו. לעיתים, לאחר בחינה מעמיקה כזו, תוכלו לגלות כי אם תוותרו במשך זמן מה על מותרה מסוימת, תוכלו להימנע מלקיחת הלוואה. כאמור, לקיחת הלוואה בפזיזות וללא מחשבה יכולה פעמים  רבות לגרור לפיגור בתשלומי ההחזר, מה שבאופן מוביל משפיע על דירוג אשראי שלילי. 

2. הגדלת מסגרת האשראי

במידה ואתם כל הזמן נמצאים בחריגה במסגרת האשראי, או ממש קרובים לכך, עדיף כי תגדילו את מסגרת האשראי, ובכך תמנעו דירוג אשראי שלילי. כמובן כי חשוב גם בעת הגדלת המסגרת, להישאר עם יד על הדופק ולא להתפתות להגדיל את ההוצאות בהתאם. 

3. שיפור וייעול של ההתנהלות הפיננסית שלכם

כאמור, הטיפ המרכזי ואולי החשוב ביותר. חשוב כי תזכרו להיות אחראים ומחשובים כשזה מגיע להתנהלות פיננסית. ככל שנתונים ומידע חיובים יזרמו למערכת אודות הפעילות הפיננסית שלכם, כך דירוג האשראי ילך וישתפר

דירוג אשראי חיובי: מדוע זה כה חשוב? 

דירוג אשראי מהווה כיום את הקריטריון המרכזי ביותר לקביעת האשראי, לצד ההחלטה האם לאשר או לא הלוואה. בנוסף לכך, דירוג האשראי מסייע גם בקביעת שיעור הריבית עבור כל הלוואה. במילים אחרות, ככל שדירוג האשראי גבוה יותר, כך מבקש האשראי או הלוואה יהיה אמין ובטוח יותר עבור הבנק או חברת האשראי. 

מהיכן מגיעים הנתונים אשר מרכיבים את דירוג האשראי?

מאז כניסת החוק, אשר למעשה בו נקבע כי בנק ישראל יפתח מעין מאגר מידע, ובו נתונים פיננסיים של כל צרכני האשראי במדינה. מאגר זה מכיל מגוון רחב של נתונים ומידע על כל הפעילות הפיננסית של כל אחד מאיתנו, זאת לפי דיווח אשר נעשה על ידי גופים מלווים כגון חברות מימון, בנקים, חברות ביטוח ועוד. זאת לצד רשויות מדינה כגון בתי משפט, עיריות, ביטוח לאומי וכדומה. 

כאשר לקוח פונה לקבלת אשראי או הלוואה, הגוף המלווה למעשה יכול לפנות לכל אחת מחברות דירוג האשראי, ולקנות ממנה את דירוג האשראי של אותו לקוח, על סמך הנתונים אשר קיימים במאגר. אנו מתמחים בשיפור דירוג האשראי על ידי צוות מומחים, ומחיקת בידיאיי שלילי באופן המקצועי והיעיל ביותר זה שנים, עבור קהל לקוחות רחב. 

מהיכן מגיעים הנתונים אשר מרכיבים את דירוג האשראי
מהיכן מגיעים הנתונים אשר מרכיבים את דירוג האשראי

שאלות נפוצות

יש פעמים בהם דירוג האשראי השלילי מתקבל בגלל נתונים שגויים ובמקרה כזה יש צורך להגיש בקשה ללשכת האשראי. הבקשה מוגשת באופן מקוון אך צריך לדעת איך לנסח אותה בצורה ברורה ובהירה, בצירוף ראיות מאמתות. לאחר בחינת הבקשה, לשכת האשראי תאשר או תסרב לבקשה ובמקרה של אישור, דירוג האשראי ישתנה בהתאם.

כדי לקבל את דירוג האשראי האישי יש לפנות לאחת מלשכות האשראי האחראיות על הדירוג. לשכת בי די איי היא אחת מלשכות אלו ולכן רבים טועים ומכנים את הדו"ח בשם דו"ח BDI. הנפקת הדו"ח היא ללא עלות אחת לשנה. על כל הנפקה נוספת בשנה, תצטרכו לשלם סכום סמלי.

מה היה לנו במאמר?

רוצה להתחיל דף חדש?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מידע נוסף

מחיקת נתוני אשראי
פעולות לשינוי דירוג אשראי
מחיקת נתוני אשראי

נתוני האשראי שלנו מצביעים בסופו של דבר על ההתנהלות הכלכלית שלנו. כולנו מנסים לשמור על התנהלות כלכלית תקינה. הבעיה היא שאירועים מתרחשים ולא הכל בשליטתנו.

קרא עוד »
איך למחוק את נתוני האשראי
פעולות לשינוי דירוג אשראי
איך למחוק את נתוני האשראי

לנתוני האשראי שלכם ישנן השלכות רבות. על פי הנתונים נקבע דירוג האשראי שלכם וכך, הדירוג משקף את מצבכם הפיננסי לכל גוף פיננסי. ניתן לשפר דירוג

קרא עוד »
פעולות לשינוי דירוג אשראי
איך לתקן בי די איי?

על פי חוק נתוני האשראי כל נתוני האשראי על כל אזרח ישראלי נאגרים ונשמרים. כל אזרח מדורג על פי הנתונים המתקבלים עליו. אחת מלשכות האשראי

קרא עוד »
איך מנקים נתוני אשראי
דוח נתוני אשראי
איך מנקים נתוני אשראי?

חוק נתוני האשראי שתוקן בשנת 2017 הפך את השקיפות הפיננסית לקלה יותר עבור הגופים הפיננסים. קל להם יותר לקבל מידע על נתוני האשראי שלהם וזו

קרא עוד »
איך מבטלים בי די אי שלילי
פעולות לשינוי דירוג אשראי
איך מבטלים בי די אי שלילי

חברת בידיאיי למעשה עוסקת במתן שירותים פיננסים, שירותים לעסקים ודירוג סיכוני אשראי בפרט. עבור רובנו, בידיאיי צף במקרה של דירוג שלילי, אשר מוביל לאי קבלת

קרא עוד »
ייעוץ BDI
פעולות לשינוי דירוג אשראי
ייעוץ BDI

בין אם אתם מודעים לכך, ובין אם לא, יש מי שמפקח על כל ההתנהלות הפיננסית שלכם, מעין אחד גדול, ששמו בידיאיי. ליתר דיוק, בידיאיי עוקבים

קרא עוד »