איך מגישים בקשה לתיקון מידע

דוח האשראי שלך מכיל מידע על מקום מגוריך, כיצד אתה משלם את החשבונות שלך והאם נתבעת או נעצרת או הגשת בקשה לפשיטת רגל. חברות לדיווחי אשראי מוכרות את המידע בדוח שלך לנושים, מבטחים, מעסיקים ועסקים אחרים המשתמשים בהם כדי להעריך את בקשותיך בנושא אשראי, ביטוח, עבודה או השכרת בית. החוק לדיווח על אשראי הוגן מקדם את הדיוק והפרטיות של מידע בתיקי חברות דיווח האשראי של המדינה.

אם תשאל כל יועץ פיננסי הוא ימליץ לך בחום לעיין מדי פעם בדוח האשראי שלך. למה?

  1. מכיוון שהמידע שהוא מכיל משפיע על האם תוכלו לקבל הלוואה – וכמה תצטרכו לשלם כדי ללוות כסף.
  2. כדי לוודא שהמידע מדויק, שלם ומעודכן לפני שתגיש בקשה להלוואה לרכישה גדולה כמו בית או מכונית, קניית ביטוח או פנייה למשרה.
  3. לסייע בשמירה מפני גניבת זהות. זה כאשר מישהו משתמש במידע האישי שלך – כמו שמך, מספר הביטוח הלאומי שלך או מספר כרטיס האשראי שלך – כדי לבצע הונאה. גנבי זהות עשויים להשתמש במידע שלך כדי לפתוח חשבון כרטיסי אשראי חדש על שמך. ואז, כאשר הם לא משלמים את החשבונות, חשבון העבריין מדווח בדוח האשראי שלך. מידע לא מדויק כזה יכול להשפיע על היכולת שלך לקבל אשראי, ביטוח או אפילו עבודה.
 

לוודא שיש לך את המידע הנכון בדוח האשראי שלך הוא חיוני, לא רק אם ברצונך להגיש בקשה לכל סוג של מימון, אלא גם מכיוון שבעלי עסקים ומעסיקים פוטנציאליים עשויים לרצות לבדוק גם את המידע שלך. אבל גם אם אתה חושב ששמרת על היסטוריית אשראי מושלמת, מספר מקורות הנתונים השונים מהם שלושת לשכות דיווח האשראי בישראל שואבים משאיר הרבה מקום לטעויות.

איך אני משיג גישה לדוח האשראי שלי?

אם כי נדיר, טעויות בדוחות האשראי אכן קורים. בהתאם לסוג השגיאה, ההשפעה הכוללת על דירוג האשראי שלך יכולה להשתנות. ספק אנרגיה שאיית את שמך בצורה שגויה ויצר 'כינוי' חדש נושא הרבה פחות משקל מאשר רישומים שליליים של מישהו אחר המופיעים בדוח האשראי שלך באמצעות ארגון פיננסי שלא אמור להיות שם.

הדרך היחידה לוודא שהכל נכון, היא לבדוק בעצמכם. לפי החוק, כל אדם רשאי לקבל דוח ריכוז נתונים חינם מלשכת נתוני האשראי פעם בשנה. בנוסף, אתם יכולים גם לפנות ללשכות דיווחי האשראי ולבקש גם מהם את דוח האשראי שלכם הנמצא ברשותם. 

מה תמצא בדוח שלך

יתכן שדוח האשראי שלך לא ישקף את כל חשבונות האשראי שלך. למרות שרוב חשבונות כרטיסי האשראי שלך יכללו בתיק בין אם בם דרך בנקים שונים או חנויות כולבו גדולות, לא כל הנושים מספקים מידע לחברות מדווחות אשראי: ישנם קמעונאים מקומיים, איגודי אשראי, נסיעות, בידור וחברות כרטיסי דלק.

איך להגיש בקשה לתיקון מידע

כאשר מידע שלילי בדוח שלך מדויק לחלוטין, רק חלוף הזמן יכול להבטיח את הסרתו. חברת דיווח אשראי יכולה לדווח על מידע שלילי מדויק ביותר במשך שלוש שנים ומידע על פשיטת רגל במשך 7 שנים. ניתן לדווח על מידע על פסק דין שלא שולם נגדך במשך 5 שנים או עד שתגמר ההתיישנות, הארוך מבניהם. 

במקרה ומצאת כי בדוח האשראי שלך יש מידע שגוי, חלקי או שחסר בו מידע חיובי אתה יכול לערער על הדוח ולהגיש בקשה לתיקון מידע. כדי להגיש בקשה לתיקון מידע עליך להיכנס לאתר של מערכת נתוני האשראי אם שם המשתמש והסיסמה שלך ולמלא את כל הפרטים הנדרשים. 

במקרה כזה, חברת האשראי לה הגשת את הערעור חייבת לפנות למקור המידע כדי לקבל את תגובתו. על מקור המידע להשיב תוך 7 ימים ולאחר מכן חברת האשראי מחויבת להודיע לך על תוצאות הבדיקה.

יש מספר תוצאות אפשריות:

  1. המקור אישר זאת אכן טעות. חברת האשראי חייבת לתקן את הטעות ולשלוח דוח מעודכן לכל מי שביקש דוח עליך בששת החודשים האחרונים.
  2. המקור לא ענה על הטענה המשך 30 יום. חברת האשראי רשאית לקבל או לפסול את הבקשה שלך.
  3. המקור טוען שהמידע בידיו נכון- חברת האשראי רשאית לקבל את הבקשה שלך או לדחות אותה.
 

אם אתה לא מרוצה מדרך הטיפול שערעור שלך. פנה אלינו ונוכל לעזור לך לערער מחדש ונדאג שהרישום ימחק מהתיק שלך.

יש מספר תוצאות אפשריות
יש מספר תוצאות אפשריות

 

איך מגישים בקשה לתיקון מידע
איך מגישים בקשה לתיקון מידע
מה היה לנו במאמר?

רוצה להתחיל דף חדש?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מידע נוסף

דוח נתוני אשראי
מאגר נתוני אשראי

כל פעולה המבוצעת בבנק, נאגרת במאגר מידע מיוחד אותו מפעילה מערכת בנק ישראל. וכך, נוצר מאגר נתוני אשראי ענק על פיו מתבססים דו"חות דירוג האשראי

קרא עוד »
מי הם לשכת הבי די אי
דוח נתוני אשראי
מהי לשכת הבי די אי

לשכת בי די אי היא אחת מלשכות האשראי הקיימות בישראל. בתקופה האחרונה יותר ויותר אנשים נחשפים לכך שהם צריכים לבצע בדיקת בי די איי (על

קרא עוד »
איך מנקים נתוני אשראי
דוח נתוני אשראי
איך מנקים נתוני אשראי?

חוק נתוני האשראי שתוקן בשנת 2017 הפך את השקיפות הפיננסית לקלה יותר עבור הגופים הפיננסים. קל להם יותר לקבל מידע על נתוני האשראי שלהם וזו

קרא עוד »
חוק נתוני אשראי
דוח נתוני אשראי
חוק נתוני אשראי

חוק נתוני האשראי החדש מסדיר את אופן איסוף המידע הפיננסי אודות אזרחים ובאיזו צורה תהיה לכם ולגופים הפיננסים השונים גישה אליו. אז איפה חידש החוק

קרא עוד »
תקופת הגבלה
דוח נתוני אשראי
תקופת הגבלה

דוח האשראי שלך, המכונה לעיתים תיק האשראי או היסטוריית האשראי שלך, הוא תיעוד מפורט של כל חשבונות האשראי והחובות שלך. הוא מכיל מידע על כמה

קרא עוד »
הגבלת מסירת נתוני אשראי
דוח נתוני אשראי
הגבלת מסירת נתוני אשראי

לאחר סיום הלימודים, דירוג האשראי שלך הוא ככל הנראה הציון היחיד שאתה תתעניין בו עמוקות. אלא שהפעם זה לחיים הכלכליים שלך. המספר בן שלוש הספרות

קרא עוד »
הפסקת איסוף נתוני אשראי
דוח נתוני אשראי
הפסקת איסוף נתוני אשראי

רוב הסיכויים ששמעתם פה ושם את המונחים "דירוג אשראי", "אשראי טוב" ו"אשראי רע". אך למרות שכולם ביטויים מוכרים מאוד, הם יכולים להיות גם מבלבלים מאוד.

קרא עוד »
פעולות לדירוג אשראי גבוה יותר: עשה ואל תעשה
דוח נתוני אשראי
איך לבדוק דוח ריכוז נתונים

דוחות אשראי מפרטים את היסטוריית תשלומי החשבונות, הלוואות, חוב שוטף ומידע פיננסי אחר. הם מראים היכן אתה עובד וחי והאם נתבעת, נעצרת או הגשת פשיטת

קרא עוד »