איך משפיעה ריבית על BDI?

אחת הסיבות לכך שאנשים רבים נופלים עמוק בחובות כרטיסי אשראי היא לא רק בגלל שהם שילמו יותר בכרטיס ממה שהם יכולים להרשות לעצמם לשלם. לפעמים אנו נופלים עמוק יותר בחובות בגלל הריבית שנוצרת מהחוב העומד לרשותנו.

לרובנו יש ניסיון עם העניין אך בפועל אנחנו יודעים על כך מעט מאוד על כך. היום תוכלו לשנות את זה. נסקור כיצד עובדים שיעורי הריבית, כיצד נקבעת הריבית, וכיצד דירוג האשראי שלך משפיע על הריבית שלך.

כיצד דירוג האשראי שלך משפיע על שיעור הריבית שלך

מהי ריבית? לפני שנצלול עמוק לאופן שבו שיעורי הריבית עובדים ונקבעים, בואו נדבר על מה זה בכלל.

לרוב, ריבית ידועה כעלויות שאתה מחויב להן כאשר אתה לווה כסף ממישהו אחר. כדי לפצות את המלווה על הסיכון בהלוואת כסף, כמו גם על חוסר יכולתם להשתמש בכסף בזמן שהוא מושאל לך, מוחלת ריבית.

ריבית היא גם משהו שאתה יכול להרוויח אם אתה מלווה כסף. זו הסיבה שכאשר אתה משלם ריבית זה מכונה 'שיעור החוב'. עם זאת, אם אתה מרוויח ריבית דרך חשבון החיסכון שלך או על ידי הלוואת כסף, הריבית המשולמת לך מכונה 'שיעור התשואה'.

ישנן דרכים שונות לשלם ריבית בהתאם לסוג ההלוואה שאתה מקבל. הנפוצים ביותר כוללים:

 

חוב בתשלומים:

הלוואות, כאשר עלויות הריבית כבר באות לידי ביטוי בתשלום החודשי שלך, מכונות בדרך כלל הלוואות בתשלומים. עם כל תשלום שתשלם, חלק הולך להפחתת החוב שלך, הקרן. החלק האחר הולך לכיוון עלות הריבית. דוגמאות להלוואות בתשלומים כוללות משכנתא, הלוואת רכב והלוואות לסטודנטים שנפוצות יותר במדינות אחרות.

חוב מסתובב:

הלוואות, בהן חיובי הריבית משתנים, מכונות הלוואות מסתובבות. כרטיס אשראי הוא דוגמה לחוב מסתובב. לדוגמה, נניח שקיבלת מגבלת אשראי בסך 10,000 שקלים. מותר לך לבזבז כסף באמצעות כרטיס האשראי שוב ושוב כל עוד אתה נשאר מתחת למסגרת האשראי שלך בסך 10,000 שקלים. אם אינך מצליח לשלם את כל כרטיס האשראי, תחויב בריבית בגין היתרה.

המפתח כאן הוא שגובה הריבית שאתה משלם משתנה בהתאם למה שאתה חייב.

כיצד נקבעות ריביות?

שיעורי הריבית תלויים בכמה גורמים. אחד הגורמים הגדולים ביותר הוא עד כמה מסוכן מתמטית למלווה להלוות כסף ללווה ספציפי. כלומר, מה הסיכויים שכספי המלווה מוחזרים לו במלואם ובזמן.

הסיכון המתמטי בהלוואות ללווה ספציפי נקבע במידה רבה על ידי דירוג האשראי. ככל שדירוג האשראי שלך גבוה יותר, בדרך כלל, הריבית שלך תהיה נמוכה יותר ולהיפך; ככל שדירוג האשראי שלך נמוך יותר, בדרך כלל תחויב בשיעור ריבית גבוה יותר.

סוג ההלוואה שתקבל ישפיע גם על הריבית שלך. הלוואות מסתובבות, במיוחד כרטיסי אשראי, בדרך כלל הן בעלות ריבית גבוהה יותר מכיוון שהלוואות מסוג זה יקרות יותר לניהול ויש סיכון גבוה יותר שהכסף לא ישולם למלווה, לפחות לא מיד.

השורה התחתונה

לריביות יש השפעה רבה על העלות שאתה משלם עבור הלוואת כסף. תשלומי הלוואות מורכבים מריבית ומקרן (מה שאתה לווה). קל יותר להחזיר הלוואה בריבית נמוכה מכיוון שיש תוספת של פחות ריבית לתשלום החודשי שלך. ריביות נמוכות יותר הן כמובן יותר מבוקשות מכיוון שאתה משלם פחות כסף לבנק שהלווה לך כסף.

שיעורי הריבית על כרטיסי אשראי והלוואות אינם נקבעים באופן שרירותי. הבנקים משתמשים בדירוג האשראי שלך – המספר המודד את יכולת האשראי שלך – כאחד הגורמים המכריעים העיקריים לקביעת הריבית שלך.

כדי לשפר את הסיכויים שלך להשיג ריבית טובה יותר, אתה יכול להשקיע כמה חודשים בעבודה כדי להעלות את דירוג האשראי שלך. זה חשוב במיוחד עם הלוואה גדולה כמו משכנתא בה דירוג אשראי נמוך יכול להגדיל את התשלום החודשי שלך במאות או אלפי שקלים ולהוביל אותך לשלם סכום כסף ענק בגלל הריבית לאורך חיי ההלוואה.

 

עצה אחרונה. בדוק את דוח האשראי שלך עליו מסתמך דירוג האשראי שלך. הדוח מרכז את כל פעילות האשראי שלך מהשנים האחרונות וחשוב לבדוק אותו כדי לוודא שהמידע עדכני ומדויק. במקרה שמצאת טעויות, מידע חלקי וכדומה, תוכל להגיש בקשה לתיקון המידע. צעד זה יכול לעזור לך להעלות את דירוג האשראי שלך מהר יותר, כך שתוכל לקבל את ההלוואה שלך בריבית נמוכה יותר.

השורה התחתונה
השורה התחתונה

 

איך משפיעה ריבית על BDI
איך משפיעה ריבית על BDI
מה היה לנו במאמר?

רוצה להתחיל דף חדש?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מידע נוסף

מי מנקה בי די איי שלילי

ברשימת הדברים שאנשים נהנים לעשות, ניקוי האשראי שלהם כנראה מדורג די נמוך. זה תהליך ארוך ועדין רצוף מלכודות משפטיות. ניהול פרופיל האשראי שלך הוא די

קרא עוד »
האם אפשר לא לקבל דירוג?

דירוגי אשראי עוזרים למלווים להחליט אם לאשר בקשות הלוואה או לא, ולקבוע אילו תנאי הלוואה להציע. הדירוגים נוצרים על ידי אלגוריתמים המשתמשים במידע מדוח האשראי

קרא עוד »
מה זה טווח בידי איי?

דירוג אשראי הוא מספר בן שלוש ספרות המעריך את הסיכוי שלקוח יחזיר כסף שאול. חברות המספקות את דירוגי האשראי, מחברות מידע מדוחות האשראי שלך לנוסחאות

קרא עוד »