איך נראית תעודת זהות בנקאית

בכל סיום שנה בתאריך – 31/12 הבנק אליו אתם שייכים צריך לספק לכם דוח על מצבכם הפיננסי. דוח זה נקרא במילים אחרות תעודת זהות הבנקאית שלכם.

הרבה אנשים לא בהכרח יודעים שדוח זה מאפשר לכם לדעת האם אתם נמצאים בדירוג אשראי שלילי, האם הבנק רוצה לעבוד איתכם ומה אתם יכולים לעשות בשביל לשנות את המצב. במיוחד בגלל זה אנו פה לעזור לכם להסיר את הרישום השלילי ולהבין קצת יותר איך נראת תעודת זהות בנקאית.

לתעודת הזהות שלכם יש שתי גרסאות. הגירסא המקוצרת כוללת פרטים יבשים ומסוכמים ואילו הגרסא הארוכה יותר תראה לכם בפירוט ותאריכים מה עשיתם ומתי.

בשביל שתדעו עם מה אתם הולכים להתמודד כשתקבלו את הדוח בסוף השנה הכנו לכם את מאמר זה ותחילה נבין איך הדוח בנוי.

הדוח בסוף שנה

הדוח בנוי מארבעה חלקים:

1. מידע כללי עליכם 

שמות בעלי החשבון ומספר תעודת הזהות שלהם, פרטי חשבון כלליים כמו מספר חשבון, בנק וסניף כמו כן, סוג החשבון והאם יש לכם הכנסה קבועה או לא.

 

2. מצב יתרות החשבון שלכם

  • מצב העובר ושב שלכם- אם אתם בפלוס בחלק זה תראו את מצבכם.
  • מצב תוכניות החסכונות או הפקדונות- תוכלו לראות מה מצב החסכון שלכם, על כמה הוא עומד
  • מצב ניירות הערך שלכם- במידה ויש לכם תיק של ניירות ערך תוכלו לראות מה קרה במהלך השנה החולפת 
  • מסגרות האשראי שלכם מנוצלות או לא ומה מצב האשראי.

3. פעילות בחשבון

תוכלו לראות בחלק זה בפירוט יתר את מצב החשבון שלכם במידה ויש לכם הלוואה- כמה נשאר לכם לשלם, סוג הריבית שאתם מחויבים לשלם וכל נתון שקיים לכם בחשבון תוכלו לראות בחלק זה בפירוט. 

בנוסף, תראו בחלק זה נתונים סטטיסטים. לדוגמא: ממוצעים שונים כמו מצב יתרות או תשלומי ריבית, גרפים שנתיים או חודשיים של הוצאות והכנסות וכו'.

פעילות בחשבון
פעילות בחשבון

4. דירוג אשראי

בחלק זה תוכלו לראות איפה אתם עומדים מבחינת הבנק ובייחס ללקוחות אחרים, האם אתם במצב פיננסי טוב או שאתם בוחרים החלטות כלכליות לא נכונות. דירוג האשראי מאפשר לבנק להבין איזה מין לקוח אתה עבורו.

למה דירוג אשראי טוב חשוב?

דירוג אשראי זאת הדרך של הבנק להסתכל על המצב הכלכלי שלך ולהעריך באובייקטיביות האם שווה לעבוד עם בנאדם כמוך ולהציע לו שירותים נוספים או האם עדיף שלו.

משמעות הדבר זה שבמידה ודירוג האשראי שלכם הוא שלילי הבנק רשאי לסרב לבקשות שלכם. נוכל לראות זאת בסירוב להלוואות שונות, משכנתא ואפילו פתיחת חשבון בנק חדש. 

למה דירוג אשראי טוב חשוב?
למה דירוג אשראי טוב חשוב?

מצב זה הוא קשה ומאתגר עבור אנשים שמעוניינים וצריכים את עזרת הבנק בין אם זה פתיחת עסק או קניית דירה ולכן אם דירוג האשראי שלכם טוב תוכלו לעשות את כל זה ללא סירוב מהבנק מה שיפחית עבורכם את עוגמת הנפש בקבלת סירוב.

איך מקבלים דירוג אשראי שלילי?

פשיטת רגל

במצב שבו העסק שלכם לא פורח ואתם נאלצים לפשוט רגל אתם מוגדרים לפי הבנק שלכם במצב של דירוג אשראי שלילי. רק לאחר 7 שנים מאת פשיטת הרגל, דירוג האשראי השלילי שלכם מוסר ואתם חוזרים למאזן אפס.

תיקים בהוצאה לפועל

תיקים בהוצאה לפועל הם חד וחלק סיבה מספיק טובה עבור הבנקים לסרב לכם לבקשות ולהגדיר אותכם במצב של דירוג אשראי שלילי. דירוג האשראי השלילי מוסר לאחר 3 שנים מרגע סגירת התיק בהוצאה לפועל.

חובות מינוריים ותשלומים לא בזמן

הרבה פעמים בנקים נותנים שלא בצדק דירוג אשראי שלילי לאנשים אשר לא משלמים את חובותיהם בזמן או קיימים להם חובות מינוריים בחשבון. מצב זה פתיר ובעזרתנו תוכלו להסיר את הדירוג האשראי השלילי שלכם.

טעות אנוש

קיימים מצבים שבתעודת זהות שלכם הדירוג האשראי שלכם הוא שלילי שלא לצורך. מכיוון שהבנקים מקבלים את הדירוג האשראי שלכם דרך בנק ישראל פיתרון של מצב זה דורש בירוקרטיה והתעסקות עם הסרה של דירוג האשראי השלילי שלכם וגם עם זה אנו יכולים לעזור לכם.

לסיכום

דירוג האשראי חשוב לא רק בישראל אלא בכל העולם, חשוב שתוכלו לבצע פעולות בסיסיות בחשבון שלכם ותוכלו לבקש בקשות מהבנק מתי שתצטרכו. במידה ואתם מבינים שיש לכם דירוג אשראי שלילי, אל תהססו לפנות אלינו ואנו בטוחים שנוכל לפתור את המצב הזה במהרה.

טעות אנוש
טעות אנוש

 

איך נראית תעודת זהות בנקאית
איך נראית תעודת זהות בנקאית
מה היה לנו במאמר?

רוצה להתחיל דף חדש?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מידע נוסף

מה זה תעודת זהות בנקאית
תעודת זהות בנקאית
מה זה תעודת זהות בנקאית

האם קיים דוח שמכיל בתוכו את כל הפרטים הפיננסים שלכם, החובות וההלוואות, המצב של העובר ושב וכל בעצם מידע שתהיתם לגבי החשבון בנק שלכם? לשמחתכם,

קרא עוד »