בדיקת דירוג אשראי לפי תעודת זהות

במידה וגיליתם כי קיים רישום שלילי בדירוג האשראי שלכם, בעקבותיו קיבלתם סירוב לבקשת אשראי, הלוואה או משכנתא, חשוב כי תעיינו בדוח, ותוודאו כי הנתונים אשר קיימים שם נכונים. בדיקת דירוג אשראי לפי תעודת זהות הינה מהותית וחשובה, אך עם זאת, רבים לא יודעים כיצד לעשות זאת. חברתנו מתמחה בשירות מסוג זה, ובמחיקת רישום בידיאיי שלילי. 

החוק מסמיך את חברת BDI לאסוף נתונים ומידע על אנשים פרטיים, ובכך לספק את המידע למטרות התקשרות כספית כגון מכירת נכסים, מתן הלוואה, השכרת נכסים, המחאת זכויות וחובות, ועוד. בנוסף, על סמך בדיקת דירוג אשראי לפי תעודת זהות, נקבע האם לתת לכם אשראי או הלוואה. 

בדיקת דירוג אשראי לפי תעודת זהות: איך עושים את זה?

כל בדיקת BDI, או בשמה השני, בדיקת דירוג אשראי, הינה אישית, ונעשית אך ורק באופן פרסונלי על כל אדם פרטי, בהתאם לתעודת הזהות שלו. עם זאת, גם למידע על פי כתובת ושם חשיבות רבה, שהרי חלק רחב מהתהליכים המשפטיים נעשים באופן כזה, ולא על ידי מספר תעודת זהות. 

כל אדם יכול להזמין בקלות ובפשטות מחברת הבידיאיי דוח עצמי ודוח עיון שלו, על מנת לדעת איזה מידע בדיוק העניקה החברה אודותיו לגופים השונים כגון חברות הביטוח, בנקים, חברות אשראי וכדומה. 

מה ההבדל בין דוח דירוג אשראי עצמי, לבין דוח דירוג אשראי עיון?

דוח עצמי הינו למעשה דוח אשר ניתן לקבל פעם אחת בשנה בלבד מטעמה של חברת הבידיאיי, ללא כל תשלום. דוח זה זהה לדוח אותו מבקש נותן האשראי. כמו כן, בדוח עצמי לא מפורטים ומופיעים שמות מקורות המידע אשר מדווחים כגון מספקי תיקי הוצאה לפועל, ושמות הגורמים אשר קיבלו את הדוח.

 

לעומת זאת, דוח עיון הינו דוח אשר ניתן לקבל כל שישה חודשים, ללא תשלום. בדוח זה מופיעים כל נתוני האשראי, אשר כוללים מידע אשר קיים ברשות חברת הבידיאיי. כלומר, מידע אשר לא יופיע בדוח העצמי כמו מידע שהתיישן. דוח זה כולל גם את שמות המקורות של המידע שמסר את הדיווחים השונים. 

כך או אחרת, כל בדיקת דירוג אשראי לפי תעודת זהות  הינה פרסונלית לאדם ספציפי. לכן, חשוב במיוחד להיעזר בשירותיה של חברה מקצועית, אשר מתמחה בתחום, ויכולה לסייע במחיקת רישום בידיאיי שלילי, בקלות, בפשטות, ביעילות, ובמהירות האפשרית. 

הגופים המשמשים מקורות מידע בבדיקת דירוג אשראי:

  1. כונס הנכסים הרשמי: מוסר מידע אודות כינוס נכסים, הפטר, נתונים לגבי פשט״ר ועוד. 
  2. לשכת הוצאה לפועל: נתונים אשר קיימים במאגר המידע, כאשר המידע המוצג בדוח הוא עד חמש שנים מפתיחת התיק. 
  3. בנק ישראל: מוסר מידע אודות לקוח מוגבל, או לקוח מוגבל חמור. 
  4. מנפיקי כרטיסי חיוב או תאגידים בנקאיים: מידע אודות התראות לבעל החשבון ועל כוונה לנקיטת תהליכים לגבייה. המידע מוצג עד כ-5 שנים ממועד שליחת מכתב ההתראה. 
  5. בתי משפט: רלוונטי בדרך כלל עבור בעלי עסקים. 

מהו דירוג אשראי חיובי?

למעשה, מדובר במאגר נתונים ומידע אודות הלקוח אשר מראים כי הלקוח מתנהל כלכלית באופן נכון, מבוקר ותקין. במילים אחרות, עומד בתשלומים שונים כגון החזר הלוואות, שכר דירה, משכנתא וכדומה, לא חורג מהמסגרת הקיימת, ועוד. אותו מידע מתקבל מגופים שונים כגון בנק, חברת אשראי וכדומה. 

מומלץ ואף חשוב להגדיל ככל הניתן את המידע החיובי אשר נאסף, מהסיבה הפשוטה כי דירוג חיובי בסופו של דבר משפיע באופן ישיר על החלטות מהותיות כמו קבלת הלוואה, משכנתא או אשראי. יותר מכך, דירוג אשראי גבוה מוביל לקבלת תנאים נוחים וריביות נמוכות ואטרקטיביות.

מהו דירוג אשראי חיובי
מהו דירוג אשראי חיובי?

בעת בדיקת דירוג אשראי לפי תעודת זהות, חשוב ורצוי לפנות לחברה מקצועית אשר מתמחה בתחום, על מנת להבטיח בדיקה נכונה, רחבה ומקיפה, כזו שתעניק לכם תמונת מצב בהירה ונכונה. רבים מאיתנו לא יודעים כיצד לבצע בדיקה מסוג זה, ואף נרתעים מדוחות, מספרים ונתונים. 

בדיוק בשלב זה חברתנו נכנסת לתמונה, כאשר אנו מתמחים במגוון רחב של בדיקות בתחום כגון בדיקת דירוג אשראי לפי תעודת זהות, בדיקת דירוג אשראי לשוכרי דירות, תיקון דירוג אשראי, שיפור דירוג, וכמובן מחיקת רישום בידיאיי שלילי. אנו גאים להעניק שירות, ליווי וייעוץ מקצועיים ברמה הגבוהה ביותר, עבור כל לקוח, ולעזור לו לפתוח דף כלכלי חדש ונקי. 

בדיקת דירוג אשראי לפי תעודת זהות
בדיקת דירוג אשראי לפי תעודת זהות

שאלות נפוצות

כדי לקבל את הדירוג יש לפנות אל אחת מלשכות האשראי הקיימות בישראל. חברת בי די איי היא אחת מהן. באופן מקוון באמצעות מספר זהות, תוכלו לקבל את דו"ח דירוג האשראי שלכם ולדעת מה עליכם לעשות כדי לשפר אותו.

כדי לשפר את הדירוג חשוב לבדוק מה הוריד אותו. כאשר מדובר בתקופה עמוסה כלכלית, הפתרון יכול להיות שטחי כמו הגדלת מסגרת אשראי. יש פעמים בהם הפתרון הנדרש יצביע על התנהלות כלכלית נכונה ויש פעמים בהם נתוני האשראי שגויים ויהיה צורך לפנות ללשכת האשראי לצורך תיקון הרישום השגוי. חשוב להיעזר באיש מקצוע לצורך כך.

מה היה לנו במאמר?

רוצה להתחיל דף חדש?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מידע נוסף

מחיקת נתוני אשראי
פעולות לשינוי דירוג אשראי
מחיקת נתוני אשראי

נתוני האשראי שלנו מצביעים בסופו של דבר על ההתנהלות הכלכלית שלנו. כולנו מנסים לשמור על התנהלות כלכלית תקינה. הבעיה היא שאירועים מתרחשים ולא הכל בשליטתנו.

קרא עוד »
איך למחוק את נתוני האשראי
פעולות לשינוי דירוג אשראי
איך למחוק את נתוני האשראי

לנתוני האשראי שלכם ישנן השלכות רבות. על פי הנתונים נקבע דירוג האשראי שלכם וכך, הדירוג משקף את מצבכם הפיננסי לכל גוף פיננסי. ניתן לשפר דירוג

קרא עוד »
פעולות לשינוי דירוג אשראי
איך לתקן בי די איי?

על פי חוק נתוני האשראי כל נתוני האשראי על כל אזרח ישראלי נאגרים ונשמרים. כל אזרח מדורג על פי הנתונים המתקבלים עליו. אחת מלשכות האשראי

קרא עוד »
איך מנקים נתוני אשראי
דוח נתוני אשראי
איך מנקים נתוני אשראי?

חוק נתוני האשראי שתוקן בשנת 2017 הפך את השקיפות הפיננסית לקלה יותר עבור הגופים הפיננסים. קל להם יותר לקבל מידע על נתוני האשראי שלהם וזו

קרא עוד »
איך מבטלים בי די אי שלילי
פעולות לשינוי דירוג אשראי
איך מבטלים בי די אי שלילי

חברת בידיאיי למעשה עוסקת במתן שירותים פיננסים, שירותים לעסקים ודירוג סיכוני אשראי בפרט. עבור רובנו, בידיאיי צף במקרה של דירוג שלילי, אשר מוביל לאי קבלת

קרא עוד »
ייעוץ BDI
פעולות לשינוי דירוג אשראי
ייעוץ BDI

בין אם אתם מודעים לכך, ובין אם לא, יש מי שמפקח על כל ההתנהלות הפיננסית שלכם, מעין אחד גדול, ששמו בידיאיי. ליתר דיוק, בידיאיי עוקבים

קרא עוד »