דירוג אשראי גבוה

כשאתם באים לבקש הלוואה מהבנק, אתם רוצים לקבל אותה מהר ובתנאים הטובים ביותר שאפשר. אבל כולנו יודעים זה לא תהליך כזה פשוט. 

הבנק או הגוף המלווה אינו עונה לדרישותינו מבלי לערוך לנו בדיקה פיננסית. אחד הדברים שנבדקים הוא דירוג האשראי שלנו.

מהו דירוג אשראי?

דירוג אשראי הוא כלי שמעריך את היכולת שלנו לעמוד בהתחייבויות הפיננסיות שלנו. לפי הדירוג שאנו מקבלים מוחלט אם לאשר לנו את ההלוואה או לא ואם כן באיזה תנאים.

יש מספר סוגים של דירוגי אשראי. רוב הציבור מכיר את דירוג האשראי האישי, שזהו דירוג אשראי פרטי לכל אדם והוא מוערך בעיקר לפי ההיסטוריה הפיננסית העדכנית שלך.

דירוג אשראי של חוב הוא דירוג אשראי נוסף המשמש בעיקר חברות ותאגידים שונים כדי לדרג מכשירי חוב שונים שלהם על מנת להשיג משקיעים שירצו לקנות את אותם מכשירים. דירוג אשראי של חוב בעצם מייצג את הסיכון בהשקעה הוא מעריך מה היכולת של אותה חברה לעמוד במועד הפירעון המקורי של אותו חוב ולקיים את כל תנאיו.

דירוג אשראי זה מוערך על ידי הרבה מאוד מידע פיננסי, מהתנאים שנקבעו למכשיר החוב- מועד פירעון, ריביות וכדומה ועד למצב הפיננסי של החברה ולהיסטוריה הפיננסית שלה- האם היא עמדה במחויבות בעבר. 

דירוג אשראי נוסף, שמשמש הרבה בעולם הפיננסי הוא דירוג אשראי של מנפיקים. דירוג אשראי זה הוא דירוג המאפשר להעריך את היכולת של כל ישות, בין אם זה מדינה ריבונית או עסק לעמוד בהתחייבויות הפיננסיות שלה ולהחזיר את חובותיה. הדירוג לא מתייחס להלוואה או מחויבות ספציפי אלא הערכה כוללת.

כיצד עובד סולם הדירוג?

סולם דירוג האשראי משתנה בין סוגי הדירוגים. דירוג אשראי אישי הוא דירוג שבסופו מתקבל מספר ספציפי. ברוב חברות דירוג האשראי המספר נע בין 300 -850 . ככל שדירוג האשראי יותר גבוה זהו דירוג אשראי יותר טוב.

סולם דירוג האשראי למנפיקים וגם של חוב הוא סולם דירוג אותיות. הסולם נע בדרך כלל בין AAA ועד D. כך ש-AAA מציין יכולת חזרה לעמוד התחייבויות ו-D מציין חברה שיש בה כשל פירעון רחב בהתחייבויותיה.

 

מדוע דירוגי אשראי חשובים

דירוגי אשראי הם כלים לקבלת החלטות בהם המלווים משתמשים בכדי לעזור להם לחזות את הסיכוי שתחזרו את ההלוואה שלכם במועד. דירוגי אשראי נקראים לעיתים גם ציוני סיכון מכיוון שהם עוזרים למלווים להעריך את הסיכון שלא תוכלו להחזיר את החוב כמוסכם.

להיות בעל אשראי גבוה או טוב זה חשוב מכיוון שהוא קובע אם אתה זכאי להלוואה, ובהתאם גם את הריבית של ההלוואה שאתה זכאי לה. זה יכול להיות ההבדל בין חיסכון של מאות ואפילו אלפי דולרים. 

חשוב על דירוגי האשראי שלך כמו תעודה שאתה עשוי לבדוק בסוף תקופת הלימודים בבית הספר, כפי הציונים האלו משפיעים על העתיד שלנו כך גם דירוג האשראי. עם זאת, בניגוד לציונים האקדמיים, ציוני האשראי אינם מאוחסנים כחלק מהיסטוריית האשראי שלך. במקום זאת, הציון שלך נוצר בכל פעם שמלווה מבקש זאת, לפי מודל ניקוד האשראי שבחר.

בכל פעם שאתה מציב יעד פיננסי מרכזי, כמו להפוך לבעל בית או להשיג מכונית חדשה, סביר להניח כי האשראי שלך יהיה חלק מתמונת המימון. דירוג האשראי שלך יעזור למלווים לקבוע אם אתה זכאי להלוואה או לא, וכמה טובים יהיו תנאי ההלוואה.

מדוע דירוגי אשראי חשובים
מדוע דירוגי אשראי חשובים

עם זאת, דירוגי אשראי הם בדרך כלל לא הדברים היחידים אותם יבחנו המלווים בעת ההחלטה להאריך לך אשראי או להציע לך הלוואה. דוח האשראי שלך מכיל גם פרטים שניתן לקחת בחשבון, כמו סכום החוב הכולל שיש לך, סוגי האשראי בדוח שלך, משך הזמן שהיה לך חשבונות אשראי וכל סימני גנאי שעשויים להיות לך.

מלבד דוחות האשראי ודירוגי האשראי שלך, המלווים עשויים לשקול את סך ההוצאות שלך כנגד ההכנסה החודשית שלך (המכונה יחס החוב להכנסה), בהתאם לסוג ההלוואה שאתה מבקש- אלו פרטים שלא נכללים בדירוג האשראי שלך.

האם אפשר לשפר את דירוג האשראי?

כפי שציינו דירוג אשראי גבוה הוא דירוג אשראי טוב שיכול לחסוך לך הרבה מאוד כסף ויש לשאוף לעלות את הדירוג כמה שניתן.דירוג האשראי אינו קבוע וניתן לשפר אותו. חברות הדירוג מעדכנות את המידע בתיק האשראי למידע הרלוונטי והעדכני ביותר כך שהתנהלות פיננסית טובה יכולה להביא לשיפור.

כמו כן, אם אתם רוצים לשפר את דירוג האשראי שלכם במהרה, תוכלו לפנות אלינו ונעזור לכם לקבל לידיכם את תיק האשראי שלכם ובמידת הצורך נעזור לכם למחוק רישומי BDI שליליים שמורידים את דירוג האשראי שלכם.

האם אפשר לשפר את דירוג האשראי
האם אפשר לשפר את דירוג האשראי

 

דירוג אשראי גבוה
דירוג אשראי גבוה
מה היה לנו במאמר?

רוצה להתחיל דף חדש?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מידע נוסף

דירוג אשראי נמוך
סולם דירוג אשראי
דירוג אשראי נמוך

אם אנו מדברים על עולם אידיאלי, לכל אחד יהיה מספיק כסף לדאוג לצרכים שלהם. עם זאת, מול המציאות, לרובנו אין ברירה אלא לקחת הלוואה בכדי

קרא עוד »
שיקום חוב
סולם דירוג אשראי
שיקום חוב

המוצר המרכזי של חברות הדירוג הוא אמנם דירוגי אשראי שונים אך זהו לא המוצר היחיד שהם מספקות. חברות הדירוג מאפשרות לנו לדעת גם על שיעור

קרא עוד »
דירוג מקדמי
סולם דירוג אשראי
דירוג מקדמי

לפני שניכנס להסבר על מהו דירוג מקדמי ולמה חשוב לדעת עליו. עלינו קודם כל להבין את הדרך בה מתנהל ענף ההשקעות והתחום הפיננסי בכלל. כשאנחנו

קרא עוד »
דירוג אשראי לטווח קצר למנפיקים
סולם דירוג אשראי
דירוג אשראי לטווח קצר למנפיקים

דירוג האשראי למנפיקים הוא חוות דעת על היכולת היחסית של ישות לעמוד בהתחייבויות פיננסיות, כגון ריבית, דיבידנדים מועדפים, החזר קרן, תביעות ביטוח או התחייבויות צד

קרא עוד »
דירוג אשראי למנפיקים

שלא כמו דירוג אשראי אישי, דירוג האשראי למנפיקים הוא סקירה של היסטוריית העסקאות של החברה. דירוג כזה משמש למדידת רמת הסיכון הכספי של העסק למלווה

קרא עוד »
דירוג אשראי של חוב
סולם דירוג אשראי
דירוג אשראי של חוב

דירוג אשראי הוא חוות דעת של סוכנות אשראי מסוימת ביחס ליכולתה והנכונות של ישות (ממשלה, עסק או יחיד) למלא את התחייבויותיה הכספיות בשלמותן ובתאריכי היעד

קרא עוד »