דירוג אשראי לטווח ארוך למנפיקים

דירוג אשראי למנפיקים הוא הערכה מספרית או כמותית של כושר האשראי של החברה, המראה למשקיעים את הסבירות לכך שחברה תעמוד בהתחייבויות החוב שלה או באגרות החוב שלה.

דירוגי אשראי אלו מונפקים על ידי סוכנויות דירוג. סוכנות או חברת דירוג אשראי עוזרת למשקיעים להחליט עד כמה זה מסוכן להשקיע במדינה, חברה או ארגון על ידי מתן הערכות עצמאיות ואובייקטיביות של אמינות האשראי של אותם גופים.

אשראי בעולם ההשקעות

ככל שהזדמנויות ההשקעה הופכות גלובליות ומגוונות יותר, קשה להחליט לא רק אילו חברות אלא גם אילו מדינות הן הזדמנויות השקעה טובות. ישנם יתרונות להשקעה בשווקים זרים, אך הסיכונים הכרוכים בשליחת כסף לחו"ל הם גבוהים משמעותית מאלו הקשורים להשקעה בשוק המקומי שלך. חשוב לקבל תובנה על סביבות השקעה שונות ולהבין את הסיכונים והיתרונות הללו.

אשראי בעולם ההשקעות
אשראי בעולם ההשקעות

דירוגי אשראי למנפיקים הם כלים חיוניים לסייע למשקיעים לקבל החלטות מושכלות יותר בנושא השקעות, מכיוון שהדירוג בארץ דומה מאוד לדירוג הנעשה בחו"ל והחברות האחראיות על הדירוג הן חברות בת של החברות הבינלאומיות.

מי הן חברות דירוג האשראי?

יש שלוש סוכנויות המספקות דירוג אשראי: Moody's, Standard & Poor's (S&P's) ו- Fitch. כל אחת מסוכנויות אלה שואפת לספק מערכת דירוג שתעזור למשקיעים לקבוע את הסיכון הכרוך בהשקעה בחברה ספציפית, מכשיר השקעה או שוק.

ניתן להקצות דירוגים למנפיקים לטווח הקצר. דירוג לטווח הקצר מתייחס ליכולת של החברה לעמוד בחובותיה בתקופה של שנה או פחות. דירוג אשראי לטווח הארוך מתייחס ליכולת החברה לעמוד בחובותיה לתקופה ארוכה משנה. 

צורות הדירוג לטווח קצר ולטווח ארוך שונות זה מזה והשיקולים הנלקחים בחשבון גם שונים.

הדירוגים אינם שווים או זהים לקנייה, מכירה או אפילו להמלצות. הדירוגים באים למדוד את יכולתו של עסק ואת נכונותו להחזיר חוב.

צורת דירוג אשראי למנפיקים לטווח ארוך

בדירוגי אשראי למנפיקים לטווח ארוך, הדירוגים נעשים על ספקטרום החל מאיכות האשראי הגבוהה ביותר בקצה האחד לברירת מחדל (default) או "junk" מצד שני. משולשA  (AAA) הוא איכות האשראי הגבוהה ביותר, ו- C או D (תלוי בסוכנות שמנפיקה את הדירוג) הוא הנמוך ביותר או זבל (junk). בתוך הספקטרום הזה, ישנן דרגות שונות של כל דירוג, אשר בהתאם לסוכנות, לפעמים מסומן על ידי סימן פלוס או מינוס או מספרים (1,2,3).

לפיכך, עבור פיץ 'רייטינג, דירוג "AAA" מסמל את ציון ההשקעה הגבוה ביותר ומשמעותו שיש סיכון אשראי נמוך מאוד. "AA" מייצג איכות אשראי גבוהה מאוד; "A" פירושו איכות אשראי גבוהה, ו- "BBB" הוא איכות אשראי משביעת רצון. דירוגים אלה נחשבים כדרגת השקעה, מה שאומר שהערך הביטחוני או הישות המדורגים נושאים רמת איכות אותה דורשים מוסדות רבים כאשר הם שוקלים השקעות.

צורת דירוג אשראי למנפיקים לטווח ארוך
צורת דירוג אשראי למנפיקים לטווח ארוך

במילים אחרות, BBB הוא הדירוג הנמוך ביותר של ניירות ערך בדרגת השקעה, ואילו דירוגים מתחת ל"BBB" נחשבים ספקולטיביים או זבל. לכן עבור מודי'ס, Ba יהיה דירוג ספקולטיבי או בדרגה נמוכה, ואילו עבור S&P לדוגמה D, מציין חברה שידוע שלא עומדת במועד הפירעון.

התרשים שלהלן מביא סקירה של סמלי הדירוג השונים שהנושא של Moody's ו- Standard & Poor מציגה:

Moody's Standard & Poor דירוג השקעה או לא סיכון
Aaa AAA השקעה  הסיכון הנמוך ביותר
Aa AA השקעה סיכון נמוך
A A השקעה סיכון נמוך
Baa BBB השקעה סיכון בינוני
Ba/B BB/B ספקולטיבי סיכון גבוה
Caa/Ca/C CCC/CC/C ספקולטיבי הסיכון הכי גבוה
C D ספקולטיבי לא עומד במועד פירעון

דירוג אשראי למנפיקים

כאמור, דירוג אשראי יכול להתייחס לחובה כספית ספציפית של ארגון (דירוג אשראי של חוב) או לכושר האשראי הכללי שלה. דירוג אשראי למנפיקים מספק את האחרון, מכיוון שהוא מסמל יכולת כוללת של אותה חברה לספק סביבת השקעה בטוחה. דירוג זה משקף גורמים כמו מצבה הכלכלי, שקיפות בשוק ההון, רמות תזרימי השקעה, השקעות ישירות בחו"ל, עתודות מטבע חוץ, היסטוריית חובות ועסקאות וכדומה.

 

דירוג אשראי למנפיקים לטווח ארוך מתייחס ליכולת של החברה לעמוד בהתחייבויותיה לאורך שנים. כך שהדירוג מתעדכן ויכול להשתנות עם הזמן. חברה שבעבר נחשבה לסיכון יכולה להפוך לחברה ששווה להשקיע בה ולהפך. אם אתם רוצים לדעת יותר על דירוג האשראי שלכם ולנסות לשפר אותו תוכלו לפנות אלינו ונוכל לעזור לכם לשפר את דירוג האשראי שלכם במהירות על ידי מחיקת רישומים שליליים מהרקורד שלכם.

דירוג אשראי למנפיקים
דירוג אשראי למנפיקים

 

דירוג אשראי לטווח ארוך למנפיקים
דירוג אשראי לטווח ארוך למנפיקים
מה היה לנו במאמר?

רוצה להתחיל דף חדש?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מידע נוסף

דירוג אשראי נמוך
סולם דירוג אשראי
דירוג אשראי נמוך

אם אנו מדברים על עולם אידיאלי, לכל אחד יהיה מספיק כסף לדאוג לצרכים שלהם. עם זאת, מול המציאות, לרובנו אין ברירה אלא לקחת הלוואה בכדי

קרא עוד »
דירוג אשראי גבוה
סולם דירוג אשראי
דירוג אשראי גבוה

כשאתם באים לבקש הלוואה מהבנק, אתם רוצים לקבל אותה מהר ובתנאים הטובים ביותר שאפשר. אבל כולנו יודעים זה לא תהליך כזה פשוט.  הבנק או הגוף

קרא עוד »
שיקום חוב
סולם דירוג אשראי
שיקום חוב

המוצר המרכזי של חברות הדירוג הוא אמנם דירוגי אשראי שונים אך זהו לא המוצר היחיד שהם מספקות. חברות הדירוג מאפשרות לנו לדעת גם על שיעור

קרא עוד »
דירוג מקדמי
סולם דירוג אשראי
דירוג מקדמי

לפני שניכנס להסבר על מהו דירוג מקדמי ולמה חשוב לדעת עליו. עלינו קודם כל להבין את הדרך בה מתנהל ענף ההשקעות והתחום הפיננסי בכלל. כשאנחנו

קרא עוד »
דירוג אשראי לטווח קצר למנפיקים
סולם דירוג אשראי
דירוג אשראי לטווח קצר למנפיקים

דירוג האשראי למנפיקים הוא חוות דעת על היכולת היחסית של ישות לעמוד בהתחייבויות פיננסיות, כגון ריבית, דיבידנדים מועדפים, החזר קרן, תביעות ביטוח או התחייבויות צד

קרא עוד »
דירוג אשראי למנפיקים

שלא כמו דירוג אשראי אישי, דירוג האשראי למנפיקים הוא סקירה של היסטוריית העסקאות של החברה. דירוג כזה משמש למדידת רמת הסיכון הכספי של העסק למלווה

קרא עוד »
דירוג אשראי של חוב
סולם דירוג אשראי
דירוג אשראי של חוב

דירוג אשראי הוא חוות דעת של סוכנות אשראי מסוימת ביחס ליכולתה והנכונות של ישות (ממשלה, עסק או יחיד) למלא את התחייבויותיה הכספיות בשלמותן ובתאריכי היעד

קרא עוד »