דירוג אשראי למנפיקים

שלא כמו דירוג אשראי אישי, דירוג האשראי למנפיקים הוא סקירה של היסטוריית העסקאות של החברה. דירוג כזה משמש למדידת רמת הסיכון הכספי של העסק למלווה וההסתברות שהעסק יפרע את ההלוואה.

המידע המשמש ליצירת דירוג נאסף מחברות עמן הארגון נמצא בקשרים פיננסיים, כגון ספקים או מלווים אחרים. ניתן לכלול נתונים נוספים מדוחות כספיים של תאגידים או תביעות משפטיות, וכן שעבודים ופסקי דין שהוגשו נגד החברה.

 

אחד הגורמים העיקריים המשפיעים על דוח האשראי של העסק הוא עד כמה טוב העסק עומד בהתחייבויות התשלום שלו, כגון תשלום ספקים, החזר הלוואות ותשלום חכירה חודשית וחשבונות. האם התשלום נעשה בזמן, או שיש איחור בתשלומים? מה מבנה החוב של החברה? האם הלוואות מאובטחות או אינן מאובטחות? כמה חוב סוחב העסק? לצד היסטוריית התשלומים, נילקח בחשבון גם תזרים מזומנים, המשאבים הכספיים של החברה, הון חוזר ושווי נקי.

עם זאת, המידע הכספי אינו יושב בוואקום. הפרופיל העסקי נכלל בתוכו, כולל גודל העסק, ההיסטוריה והמוניטין שלו, יחד עם הרקע של המנהלים ומלאי החברה, מספר העובדים ומבנה העסק. על ידי הקניית הפרופיל העסקי, הדירוג ישקף גם את גודל העסק והיקפו.

כל הגורמים הללו כלולים בנוסחה מתמטית העומדת על דירוג אשראי למנפיק. דירוג האשראי ממחיש אם עסק:

  • נוהג באחריות בהליכי התשלום שלו.
  • בעל נכסים להחזר חובות או העמדת בטחונות במידת הצורך.
  • יש את האופי והרקע לעמוד מאחורי העסקאות שלו.
 

דירוג אשראי טוב מספק לחברה את היכולת להשיג את המימון הדרוש להרחבת או רכישת ציוד חדש. זה יכול לעזור גם בענייני נזילות, להבטיח שלעסק יש את המזומנים הדרושים לפעילות יומיומית.

בנוסף, דירוג אשראי טוב יכול להועיל לעסק שלך אם אתה מחפש:

  • להיכנס שותף עם חברה אחרת.
  • להגדיל את המלאי שלך.
  • לערוך אירוע קידום מכירות מיוחד.
  • הגדלת קו האשראי שלך.
  • למשוך משקיעים חדשים.
  • למכור את העסק.

הבנת תהליך דירוג האשראי למנפיקים

בארצות הברית, שלוש סוכנויות הדירוג העיקריות של איגרות החוב הן הדירוג הגלובלי של Standard & Poor's, Moody's ו- Fitch. כל אחת מהן משתמשת במערכת דירוג ייחודית מבוססת אותיות כדי להעביר למשקיעים במהירות האם השקעות במנפיקים שונים נושאות סיכון נמוך או גבוה לפירעון ההלוואה והאם המנפיק יציב כלכלית. הדירוג הגבוה ביותר של הוא AAA. אג"ח המקבלת דירוג מתחת לדירוג BB+ כבר לא נחשבת כדרגה משתלמת להשקעה. הדירוג הנמוך ביותר, D, מציין שהמנפיק לא עומד בחובותיו לפירעון.

הבנת תהליך דירוג האשראי למנפיקים
הבנת תהליך דירוג האשראי למנפיקים

הסוכנויות מדרגות אגרות חוב בעת הנפקתן. הם מעריכות מדי פעם מחדש את האג"ח והמנפיקים שלהם כדי לבדוק אם עליהם לשנות את הדירוגים. דירוגי אגרות חוב חשובים מכיוון שהם משפיעים על שיעורי הריבית שחברות וסוכנויות ממשלתיות משלמים על אגרות החוב שהונפקו.

מה ההבדל בין דירוג אשראי של חוב לדירוג אשראי של מנפיקים

ההבדל העיקרי בין השניים הוא שדירוג אשראי של חוב מתייחס רק לחוב מסוים של המנפיק/חברה. לתנאים של עסקה ספציפית. בעוד שדירוג אשראי של מנפיק הוא דירוג כללי יותר של המנפיקים. הוא לא כולל התייחסות לתנאים ולאופי מחויבות ספציפית ומעמד של כך אחת מהן במקרה של פשיטת רגל. דירוג אשראי למנפיק קובע הערכה בדבר הסתברות אותו מנפיק לעמוד במחויבויות עתידיות במועד המקורי. 

חשוב לזכור שהדירוג אינו מהווה המצלה לקנייה או מכירה של מכשיר חוב מסוים של מנפיק. הדירוג לא כולל היבטים שונים למי כדאי להשקיע או איזה סוג השקעה זאת. זהו דירוג המנסה להיות אובייקטיבי וחסר פניות כמה שניתן כדי להוות איזהו קו מנחה עבור מלווים.

איך להשיג דירוג גבוה?

כדי לשפר את הסיכויים שלך להשיג דירוג אשראי למנפיק גבוה יותר, הפרד את האשראי האישי שלך מהאשראי העסקי שלך. משמעות הדבר היא שאתה רוצה שהעסק שלך יהיה מובנה כתאגיד (LLC נפוצה בעיקר לעסקים קטנים). 

תרצה גם לוודא שלעסק שלך יש את כל הרישיונות הדרושים, והוא רשום בחברות הדיווח הגדולות. חשוב לעשות את מרבית העסקאות שלך עם חברות שידווחו לסוכנויות הגדולות לדיווחי אשראי. אחרי הכל, אתה יכול לקבל רקורד נפלא ששילמת לכולם בזמן, אבל אם לא מדווחים עליו, זה לא ישתלב בדירוג האשראי שלך.

 

במקרים בהם אתה חשב שהרקורד שלך מכיל רישומים שליליים שמשפיעים לרעה על הדירוג שלך תוכל לפנות אלינו ונוכל לעזור לך למחוק רישומים אלו מהרקורד שלך.

איך להשיג דירוג גבוה?
איך להשיג דירוג גבוה?

 

דירוג אשראי למנפיקים
דירוג אשראי למנפיקים
מה היה לנו במאמר?

רוצה להתחיל דף חדש?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מידע נוסף

דירוג אשראי נמוך
סולם דירוג אשראי
דירוג אשראי נמוך

אם אנו מדברים על עולם אידיאלי, לכל אחד יהיה מספיק כסף לדאוג לצרכים שלהם. עם זאת, מול המציאות, לרובנו אין ברירה אלא לקחת הלוואה בכדי

קרא עוד »
דירוג אשראי גבוה
סולם דירוג אשראי
דירוג אשראי גבוה

כשאתם באים לבקש הלוואה מהבנק, אתם רוצים לקבל אותה מהר ובתנאים הטובים ביותר שאפשר. אבל כולנו יודעים זה לא תהליך כזה פשוט.  הבנק או הגוף

קרא עוד »
שיקום חוב
סולם דירוג אשראי
שיקום חוב

המוצר המרכזי של חברות הדירוג הוא אמנם דירוגי אשראי שונים אך זהו לא המוצר היחיד שהם מספקות. חברות הדירוג מאפשרות לנו לדעת גם על שיעור

קרא עוד »
דירוג מקדמי
סולם דירוג אשראי
דירוג מקדמי

לפני שניכנס להסבר על מהו דירוג מקדמי ולמה חשוב לדעת עליו. עלינו קודם כל להבין את הדרך בה מתנהל ענף ההשקעות והתחום הפיננסי בכלל. כשאנחנו

קרא עוד »
דירוג אשראי לטווח קצר למנפיקים
סולם דירוג אשראי
דירוג אשראי לטווח קצר למנפיקים

דירוג האשראי למנפיקים הוא חוות דעת על היכולת היחסית של ישות לעמוד בהתחייבויות פיננסיות, כגון ריבית, דיבידנדים מועדפים, החזר קרן, תביעות ביטוח או התחייבויות צד

קרא עוד »
דירוג אשראי של חוב
סולם דירוג אשראי
דירוג אשראי של חוב

דירוג אשראי הוא חוות דעת של סוכנות אשראי מסוימת ביחס ליכולתה והנכונות של ישות (ממשלה, עסק או יחיד) למלא את התחייבויותיה הכספיות בשלמותן ובתאריכי היעד

קרא עוד »