דירוג אשראי נמוך

אם אנו מדברים על עולם אידיאלי, לכל אחד יהיה מספיק כסף לדאוג לצרכים שלהם. עם זאת, מול המציאות, לרובנו אין ברירה אלא לקחת הלוואה בכדי לעמוד ביעדי חיינו, במיוחד אלה הכרוכים בסכום עצום כמו קניית מכונית, בית וכו'. כדי להקל על אישור קבלת הלוואה מהבנק, חשוב שתהיה היסטוריית אשראי טובה שמשפיעה הרבה על דירוג האשראי שלכם.

דירוג אשראי – משמעות ופונקציות

דירוג אשראי הוא הערכה של הלווה (בין אם מדובר באדם פרטי, בקבוצה או בחברה) הקובע אם הלווה יוכל לשלם את ההלוואה בחזרה בזמן, בהתאם להסכם ההלוואה. למותר לציין כי דירוג אשראי טוב מתאר היסטוריה טובה של תשלום הלוואות בזמן בעבר. דירוג אשראי זה משפיע על החלטת הבנק לאשר את בקשת ההלוואות שלך בריבית שקולה.

לרוב זה בא לידי ביטוי במספר תלת ספרתי. אמנם, זהו מושג יחסית חדש עדיין בשוק הפיננסי הישראלי אך אט אט הפופולריות שלו גדלה. זה עוזר למשקיעים להכיר בסיכון הכרוך בהלוואת הכסף ומעניק הערכה הוגנת של האשראי של הלווה.

דירוג אשראי נוסף, הוא דירוג אשראי למנפיקים. זהו בעצם דירוג אשראי הדומה במשמעותו לדירוג האשראי האישי עליו דיברנו. אך הוא מעריך את היכולת של חברות ועסקים ולא של אנשים פרטיים לעמוד בתנאי המחויבויות הפיננסיות שלהם. דירוג אשראי זה הוא דירוג הבא לידי ביטוי באותיות.

חשיבות דירוג האשראי

להלן היתרונות של דירוג אשראי:

למלווים בכסף

החלטה טובה יותר על השקעה: אף חברת בנק או מלווה כסף לא היו מעוניינות לתת כסף ללקוח מסוכן. עם דירוג האשראי הם מקבלים מושג לגבי ראיית האשראי של אדם או חברה (שלווה את הכסף) ואת גורם הסיכון שמצורף אליהם. על ידי הערכה זאת הם יכולים לקבל החלטת השקעה טובה יותר.

אבטחת בטיחות: דירוג אשראי גבוה פירושו יותר ביטחון לגבי בטיחות הכסף וכי הוא ישולם בחזרה עם ריבית בזמן.

לכן, דירוג אשראי נמוך יכול להוביל לכך שאותם מלווים יבחרו שלא להשקיע בחברה מסוימת או לא לאשר הלוואה לאדם פרטי.

לווים

אישור הלוואה נוחה: עם דירוג אשראי גבוה, אתה נחשב כלקוח בסיכון נמוך או ללא סיכון. לפיכך, הבנקים יאשרו את בקשת ההלוואה שלך בקלות.

שיעור ריבית מתחשב: עליכם להיות מודעים לעובדה שכל בנק מציע הלוואה בטווח מסוים של שיעורי ריבית. אחד הגורמים העיקריים שקובעים את שיעור הריבית על ההלוואה שאתה לוקח הוא היסטוריית האשראי שלך. ככל שדירוג האשראי גבוה יותר, שיעור הריבית יהיה נמוך יותר.

כיצד עובדים דירוגי אשראי בישראל?

לאמיתו של דבר, לכל סוכנות לדירוג אשראי יש את האלגוריתם שלה להערכת דירוג האשראי. עם זאת, הגורמים העיקריים הם היסטוריית אשראי, סוג אשראי ומשך זמן, ניצול אשראי וכו'. 

סוכנויות דירוג אשראי אוספות מידע על אשראי מבנקים שותפים ומוסדות פיננסיים אחרים. לאחר שהתקבלה בקשה לדירוג אשראי, סוכנויות אלה לוקחות את המידע ומכינות דוח על סמך גורמים כאלה. בהתבסס על דוח זה, הן מדרגות כל פרט או חברה ומעניקות להם דירוג אשראי. דירוג זה משמש בנקים, מוסדות פיננסיים ומשקיעים לקבלת החלטה של ​​השקעת כסף, קניית אג"ח או מתן הלוואה או כרטיס אשראי. ככל שהדירוג טוב יותר, כך הסיכוי לקבל כסף בריבית טובה גבוה יותר.

אז מה ההבדל בין דירוג אשראי אישי (credit score) לדירוג אשראי למנפיקים (credit rating)?

לעתים קרובות, מתבלבלים בין שני מונחים אלה בגלל הדמיון ביניהם, אך הם אינם זהים לחלוטין. להלן ההבדלים בין השניים:

דירוג אשראי למנפיקים הוא בעיקרון ערך האשראי של עסק או חברה. עם זאת, זה לא ממש זהה לדירוג אשראי לאנשים פרטיים. זה נותן הבנה של יכולת החברה. דירוגים אלה מבוססים על מכשירים פיננסיים של התאגיד ומצוינים בדרך כלל בסמלים אלפביתיים. ככל שהדירוג גבוה יותר, נמוכה יותר ההסתברות לכשל בפירעון.

 

ואילו דירוג האשראי האישי הוא מספר המחושב על ידי לשכת האשראי וניתן לאנשים על פי דוח פרטי האשראי. מספר זה יכול להיות בין 300 ל 850. 

דוח האשראי שלך ממלא תפקיד חשוב בתהליך אישור הלוואות וכרטיסי אשראי ובתהליך קביעת דירוג האשראי שלך. זהו מקור המידע העיקרי עבור חברות דירוג האשראי כדי לקבוע אותו.

דירוג האשראי מתעכן על סמך המידע המתקבל לכן אתם יכולים לשפר את דירוג האשראי על ידי התנהלות פיננסית נכונה. בנוסף, תוכלו לפנות אלינו אם אתם רוצים למחוק רישומי BDI שליליים מתיק האשראי שלכם שייתכן ופוגעים בדירוג האשראי שלכם.

כיצד עובדים דירוגי אשראי בישראל
כיצד עובדים דירוגי אשראי בישראל

 

דירוג אשראי נמוך
דירוג אשראי נמוך
מה היה לנו במאמר?

רוצה להתחיל דף חדש?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מידע נוסף

דירוג אשראי גבוה
סולם דירוג אשראי
דירוג אשראי גבוה

כשאתם באים לבקש הלוואה מהבנק, אתם רוצים לקבל אותה מהר ובתנאים הטובים ביותר שאפשר. אבל כולנו יודעים זה לא תהליך כזה פשוט.  הבנק או הגוף

קרא עוד »
שיקום חוב
סולם דירוג אשראי
שיקום חוב

המוצר המרכזי של חברות הדירוג הוא אמנם דירוגי אשראי שונים אך זהו לא המוצר היחיד שהם מספקות. חברות הדירוג מאפשרות לנו לדעת גם על שיעור

קרא עוד »
דירוג מקדמי
סולם דירוג אשראי
דירוג מקדמי

לפני שניכנס להסבר על מהו דירוג מקדמי ולמה חשוב לדעת עליו. עלינו קודם כל להבין את הדרך בה מתנהל ענף ההשקעות והתחום הפיננסי בכלל. כשאנחנו

קרא עוד »
דירוג אשראי לטווח קצר למנפיקים
סולם דירוג אשראי
דירוג אשראי לטווח קצר למנפיקים

דירוג האשראי למנפיקים הוא חוות דעת על היכולת היחסית של ישות לעמוד בהתחייבויות פיננסיות, כגון ריבית, דיבידנדים מועדפים, החזר קרן, תביעות ביטוח או התחייבויות צד

קרא עוד »
דירוג אשראי למנפיקים

שלא כמו דירוג אשראי אישי, דירוג האשראי למנפיקים הוא סקירה של היסטוריית העסקאות של החברה. דירוג כזה משמש למדידת רמת הסיכון הכספי של העסק למלווה

קרא עוד »
דירוג אשראי של חוב
סולם דירוג אשראי
דירוג אשראי של חוב

דירוג אשראי הוא חוות דעת של סוכנות אשראי מסוימת ביחס ליכולתה והנכונות של ישות (ממשלה, עסק או יחיד) למלא את התחייבויותיה הכספיות בשלמותן ובתאריכי היעד

קרא עוד »