דירוג אשראי של חוב לטווח ארוך

כשאתה לווה כסף מבנק, מלווה, מוסד פיננסי או ספק שירות, אפשר לכנות זאת כחוב. החובות יישארו עד שתפרע אותם. ישנם מספר סוגים שונים של חובות, עם אורכי זמן שונים הנדרשים עד שתצטרך להחזיר את הכסף. לרוב חובות מסווגים לשני סוגים חובות לטווח קצר ולטווח ארוך.

החוב לטווח הקצר מחייב את פרעונו בשלמותו בתוך שנה. המשמעות היא שהזמן שבין לקיחת ההלוואה לפירעונה במלואו הוא שנה ומטה. דוגמאות לחובות לטווח קצר כוללות: מס מועצה, חשבון שוטף, חשבונות שירות, חוזים לטלפונים ניידים וכו'.

החוב לטווח הארוך הוא התחייבות להחזר לאורך תקופה העולה על שנה. הלוואה נלקחת ומשולמת בחזרה למספר שנים. דוגמאות לחובות לטווח ארוך כוללות: משכנתא, הלוואה מאובטחת, הלוואת סטודנטים וחובות מאוחדים.

דירוג אשראי של חוב הוא הערכה עצמאית על ידי סוכנות לדירוג אשראי לגבי היכולת של החברה/ארגון/ישות לעמוד במחויבות לפירעון אותו חוב. ככלל, דירוג אשראי גבוה יותר יביא להשפעה חיובית יותר על סחירות החוב (אג"ח לדוגמה). 

מהו דירוג אשראי של חוב לטווח הארוך?

סוכנויות לדירוג אשראי מנפיקות דירוגים לטווח ארוך בגין אגרות חוב ומכשירי חוב כדי לציין את הסבירות שחברה או ממשלה יפרעו את אותן הלוואות שיימשכו יותר משנה.

איפה תתקלו בדירוג אשראי של חוב לטווח הארוך?

סוכנויות דירוג האשראי המובילות Standard & Poor's, Moody's ו- Fitch מפורסמות בזכות הנפקת דירוגים לטווח הארוך. ניתן להשתמש בדירוג חוב לטווח ארוך כדי להעריך לא רק חוב מסוים אלא גם מדינה או חברה שלמה. במקרה כזה זהו דירוג כללי יותר ולא של חוב מסוים. לדוגמה, דירוג האשראי של בריטניה ירד בעקבות הצבעה בברקסיט.

מה שאתה צריך לדעת על דירוג אשראי של חוב לטווח ארוך

דירוג אשראי של חוב לטווח ארוך מבוסס על מערכת דירוג אותיות. כל סוכנות עושה את זה בצורה אחרת, אך AAA או דירוג דומה הוא הדירוג העליון של בסולם האשראי, בעוד שכל דבר הנמצא תחת B נחשב לסיכון בינוני או גבוה.

אם תחליט להשקיע באגרות חוב ממשלתיות או ארגוניות, חשוב לדעת מה הסיכונים הכרוכים בכך. דירוג אשראי לטווח ארוך אינו נותן לך שום התחייבות לכך שההשקעה היא בטוחה, אך היא עשויה לשמש כמדריך טוב לאג"ח עם תאריכי פירעון של יותר מ- 12 חודשים.

רמות דירוג לדוגמה

רמות דירוג האשראי (לטווח הארוך) נעות בדרך כלל בין "AAA" כגבוה ביותר ו-"BBB "(או Baa) כנמוכים ביותר בציון ההשקעה (ראה בהמשך להגדרת ציון דירוג). כל דבר שמתחת לשלושה B לרוב נחשב כלא שווה השקעה.

AAA (Aaa)

לאגרות חוב המדורגות AAA הן בעלות הדירוג הגבוה ביותר שהוקצו על ידי סוכנויות הדירוג. הם נושאים את הדרגה הקטנה ביותר של סיכון השקעה. יכולתו של המנפיק לשלם ריבית וקרנות גבוהה ביותר.

AA (Aa)

אגרות חוב המדורגות AA נחשבות לאיכותיות בכל הסטנדרטים. הם נבדלים מהאיגרות החוב המדורגות הגבוהות ביותר (AAA) רק במידה מועטה. 

לאגרות חוב בדירוג A יש יכולת חזקה לשלם ריבית, אם כי הן רגישות מעט יותר להשפעות השליליות של שינויים בנסיבות ותנאים כלכליים מאשר אגרות חוב בקטגוריות מדורגות גבוהות יותר.

BBB (Baa)

אג"ח המדורגות (BBB) ​​נחשבות להתחייבויות בדרגה בינונית. הם אינם בטוחים לגמרי אך גם לא ברמה גרועה. גורמי הגנה מסוימים עשויים להיות חסרים או לא אמינים לאורך כל פרק זמן עד לפירעון. אגרות חוב אלה חסרות מאפייני השקעה מצטיינים ויש לה גם מאפיינים ספקולטיביים.

גורמים המשפיעים על דירוג אשראי 

ישנם כמה גורמים אשר סוכנויות אשראי לוקחות בחשבון בעת ​​הקצאת דירוג אשראי לארגון. ראשית, הסוכנות מתייחסת להיסטוריה הקודמת של הארגון בכל הקשור לחובות ופירעונן. כל החמצה של תשלומים או אי עמידה בתשלום בהלוואות משפיעות לרעה על הדירוג. הסוכנות בוחנת גם את הפוטנציאל הכלכלי העתידי של הישות. אם העתיד הכלכלי נראה בהיר, דירוג האשראי נוטה להיות גבוה יותר; אם אין ללווה השקפה כלכלית חיובית, דירוג האשראי ירד.

 

דירוג האשראי של חוב הוא דירוג שמשתנה ומתעדכן עם הזמן. כלומר, אפשר לשנות את הדירוג עם התנהלות פיננסית טובה. בנוסף, אם תעזרו בשירותנו, נוכל לעזור לכם להסיר רישומים שליליים מתיק האשראי שלכם כדי להעלות את דירוג האשראי שלכם.

גורמים המשפיעים על דירוג אשראי
גורמים המשפיעים על דירוג אשראי

 

דירוג אשראי של חוב לטווח ארוך
דירוג אשראי של חוב לטווח ארוך
מה היה לנו במאמר?

רוצה להתחיל דף חדש?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מידע נוסף

דירוג אשראי נמוך
סולם דירוג אשראי
דירוג אשראי נמוך

אם אנו מדברים על עולם אידיאלי, לכל אחד יהיה מספיק כסף לדאוג לצרכים שלהם. עם זאת, מול המציאות, לרובנו אין ברירה אלא לקחת הלוואה בכדי

קרא עוד »
דירוג אשראי גבוה
סולם דירוג אשראי
דירוג אשראי גבוה

כשאתם באים לבקש הלוואה מהבנק, אתם רוצים לקבל אותה מהר ובתנאים הטובים ביותר שאפשר. אבל כולנו יודעים זה לא תהליך כזה פשוט.  הבנק או הגוף

קרא עוד »
שיקום חוב
סולם דירוג אשראי
שיקום חוב

המוצר המרכזי של חברות הדירוג הוא אמנם דירוגי אשראי שונים אך זהו לא המוצר היחיד שהם מספקות. חברות הדירוג מאפשרות לנו לדעת גם על שיעור

קרא עוד »
דירוג מקדמי
סולם דירוג אשראי
דירוג מקדמי

לפני שניכנס להסבר על מהו דירוג מקדמי ולמה חשוב לדעת עליו. עלינו קודם כל להבין את הדרך בה מתנהל ענף ההשקעות והתחום הפיננסי בכלל. כשאנחנו

קרא עוד »
דירוג אשראי לטווח קצר למנפיקים
סולם דירוג אשראי
דירוג אשראי לטווח קצר למנפיקים

דירוג האשראי למנפיקים הוא חוות דעת על היכולת היחסית של ישות לעמוד בהתחייבויות פיננסיות, כגון ריבית, דיבידנדים מועדפים, החזר קרן, תביעות ביטוח או התחייבויות צד

קרא עוד »
דירוג אשראי למנפיקים

שלא כמו דירוג אשראי אישי, דירוג האשראי למנפיקים הוא סקירה של היסטוריית העסקאות של החברה. דירוג כזה משמש למדידת רמת הסיכון הכספי של העסק למלווה

קרא עוד »
דירוג אשראי של חוב
סולם דירוג אשראי
דירוג אשראי של חוב

דירוג אשראי הוא חוות דעת של סוכנות אשראי מסוימת ביחס ליכולתה והנכונות של ישות (ממשלה, עסק או יחיד) למלא את התחייבויותיה הכספיות בשלמותן ובתאריכי היעד

קרא עוד »