דירוג מקדמי

לפני שניכנס להסבר על מהו דירוג מקדמי ולמה חשוב לדעת עליו. עלינו קודם כל להבין את הדרך בה מתנהל ענף ההשקעות והתחום הפיננסי בכלל.

כשאנחנו משקיעים, אנחנו רוצים לבחור להשקיע בצורה נכונה ובטוחה. אבל המציאות היא שלא כל השקעה היא השקעה בטוחה וגם רווחית. אז איך נדע איך בכל זאת האנשים העוסקים בתחום מחליטים היכן להשקיע?

אנשי מקצוע בשוק ההון כמובן יודעים לנתח את המצב של החברה, תנאי העסקה וכדומה, אך אחד הגורמים החשובים לפיהם משקיעים מחליטים עם לבצע השקעה או לא הוא דירוג האשראי של אותה חברה או אפילו של המדינה בה הם מבצעים את ההשקעה.

כפי שיש דירוג אשראי אישי לכל אדם פרטי, גם לחברות יש דירוג אשראי של חוב או דירוג אשראי של מנפיקים

מהו דירוג אשראי למנפיקים ואיך הוא שונה מדירוג אשראי של חוב?

דירוג אשראי של מנפיקים הוא בעצם דירוג הניתן לכל גוף פיננסי. מעסק קטן ועד מדינה ריבונית. כל אחד יכול לקבל דירוג אשראי למנפיקים.

דירוג אשראי זה בעצם מייצג את ההערכה של חברת הדירוג ליכולת של אותה חברה לעמוד במחויבויותיה הפיננסיות, בין אם זה אג"ח, קרנות ובכלל אם המצב הכלכלי שלה יציב. 

כדי לקבוע את הדירוג של כל גוף פיננסי, חברות דירוג האשראי אוספות מידע פיננסי רלוונטי על אותה חברה, כמו היסטוריית התשלומים שלה ואם היא אכן עמדה בעבר בהתחייבויות שלה. ולפי מידע זה הן מדרגות את החברה.

דירוג אשראי של חוב הוא דירוג שמייצג את היכולת של גוף פיננסי לעמוד במועד הפירעון של מחויבות ספציפית. כדי לדרג זאת חברות האשראי אמנם לוקחות בחשבון מידע דומה לזה שבדירוג אשראי למנפיקים, אך הן גם לוקחות בחשבון פרטים אחרים כמו תנאי המחויבות הספציפית.

שני הדירוגים משתמשים בסולם דירוג דומה –סולם אותיות.

דירוג אשראי לטווח ארוך

לכל דירוג אשראי שדיברנו עליו עד כה יש שני סוגים: דירוג לטווח ארוך ודירוג לטווח קצר. כשאנו מדברים על דירוג לטוח ארוך זהו דירוג אשראי שמייצג את היכולת של החברה לעמוד במחויבויותיה לתקופה ממושכת הגדולה משנה.

דירוג אשראי לטווח ארוך נמצא לרוב יותר בשימוש מהדירוג לטווח הקצר והוא בעצם מסתכל על העתיד הרחוק של אותו גוף. 

דירוג אשראי לטווח קצר

דירוג אשראי לטווח קצר הוא דירוג המייצג את היכולת של החברה לעמוד במחויבויות הפיננסיות שלה לשנה הקרובה או לתקופה קצרה יותר משנה (בהתאם לבקשת המנפיק). 

אמנם דירוג לטווח קצר הוא דירוג שנמצא פחות בשימוש. אך לאורך השנים האחרונות הוא הפך ליותר ויותר שכיח בעיקר בגלל המשברים הכלכליים העולמיים שגרמו למשקיעים להיזהר יותר ולחפש השקעות בטוחות יותר לטווח הקצר.

מהו דירוג מקדמי?

דירוג מקדמי הוא בעצם דירוג אשראי זמני של חוב או למנפיקים שניתן במצבים ייחודיים. הקצאת דירוג סופי בדרך כלל מתבצעת במסגרת של 90 יום ברוב חברות הדירוג אם אפשרות להארכת זמן במצבים מסוימים. אם המקרה לא עומד בתנאים הנדרשים ייתכן שבסופו של דבר לא יקבע דירוג סופי.

ניתן להקצות דירוגים מקדמיים עם סיומת 'prelim' למנפיקים או למכשירי חוב, כולל תוכניות פיננסיות, בנסיבות המתוארות להלן:

מהו דירוג מקדמי?
מהו דירוג מקדמי?
  • ניתן להקצות דירוגים מקדמי של חוב, בעיקר בנושאי מימון ופרויקטים פיננסיים מובנים ונפוצים, עד לקבלת תיעוד סופי וחוות דעת משפטיות.
  • ניתן להקצות גם דירוג מקדמי למנפיקים. דירוגים אלה מתייחסים לאיכות האשראי הכללית הצפויה של המנפיק המחודש או לאחר פשיטת הרגל, כמו גם לתכונות של התחייבות צפויה.
  • ניתן להקצות דירוגי מקדמי לגורמים המוקמים או שנמצאים בתהליך הקמה עצמאית כאשר לדעת חברת הדירוג, התיעוד קרוב לסופי. ניתן גם להקצות דירוג מקדמי של חוב של גורמים אלה.
  • ניתן להקצות דירוג מקדמי כאשר ישות שלא דורגה בעבר עוברת ארגון מחדש, מימון משמעותי או אירוע טרנספורמטיבי אחר.

 

דירוגים מקדימים אלה שוקלים את איכות האשראי הכללית הצפויה של המחייב, כמו גם את התכונות של ההתחייבויות הצפויות, בהנחה של השלמה בהצלחה של האירוע הטרנספורמטיבי. אם האירוע הטרנספורמטיבי לא יתרחש, חברות הדירוג עשויות לחזור בהן מהדרוגים המקדימים הללו.

למה חשוב להבחין בדירוג מקדמי?

כפי שציינו דירוג מקדמי הוא לא דירוג קבוע. אם אתם מנהלים השקעות חשבו להבחין בכך ולקחת זאת בחשבון כאשר אתם שוקלים השקעה כלשהי. בנוסף, דירוג מקדמי מראה שחברות דירוג האשראי מתייחסות לגורמים שונים וגם עתידיים בדירוג שלהם.

 

אם אתם רוצים לקבל דירוג אשראי טוב, לא משנה מאיזה סוג. עליכם לבדוק היטב את היסטוריית התשלומים שלכם. במקרה ויש לכם רישומים שליליים, אתם יכולים לפנות אלינו ונעזור לכם למחוק אותם על מנת שתקבלו דירוג אשראי טוב.

למה חשוב להבחין בדירוג מקדמי?
למה חשוב להבחין בדירוג מקדמי?

 

דירוג מקדמי
דירוג מקדמי
מה היה לנו במאמר?

רוצה להתחיל דף חדש?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מידע נוסף

דירוג אשראי נמוך
סולם דירוג אשראי
דירוג אשראי נמוך

אם אנו מדברים על עולם אידיאלי, לכל אחד יהיה מספיק כסף לדאוג לצרכים שלהם. עם זאת, מול המציאות, לרובנו אין ברירה אלא לקחת הלוואה בכדי

קרא עוד »
דירוג אשראי גבוה
סולם דירוג אשראי
דירוג אשראי גבוה

כשאתם באים לבקש הלוואה מהבנק, אתם רוצים לקבל אותה מהר ובתנאים הטובים ביותר שאפשר. אבל כולנו יודעים זה לא תהליך כזה פשוט.  הבנק או הגוף

קרא עוד »
שיקום חוב
סולם דירוג אשראי
שיקום חוב

המוצר המרכזי של חברות הדירוג הוא אמנם דירוגי אשראי שונים אך זהו לא המוצר היחיד שהם מספקות. חברות הדירוג מאפשרות לנו לדעת גם על שיעור

קרא עוד »
דירוג אשראי לטווח קצר למנפיקים
סולם דירוג אשראי
דירוג אשראי לטווח קצר למנפיקים

דירוג האשראי למנפיקים הוא חוות דעת על היכולת היחסית של ישות לעמוד בהתחייבויות פיננסיות, כגון ריבית, דיבידנדים מועדפים, החזר קרן, תביעות ביטוח או התחייבויות צד

קרא עוד »
דירוג אשראי למנפיקים

שלא כמו דירוג אשראי אישי, דירוג האשראי למנפיקים הוא סקירה של היסטוריית העסקאות של החברה. דירוג כזה משמש למדידת רמת הסיכון הכספי של העסק למלווה

קרא עוד »
דירוג אשראי של חוב
סולם דירוג אשראי
דירוג אשראי של חוב

דירוג אשראי הוא חוות דעת של סוכנות אשראי מסוימת ביחס ליכולתה והנכונות של ישות (ממשלה, עסק או יחיד) למלא את התחייבויותיה הכספיות בשלמותן ובתאריכי היעד

קרא עוד »