מה ההבדל בין דירוג אשראי לדוח אשראי?

כשאתה פונה לקבלת כרטיס אשראי, השכרת דירה, משכנתא או הלוואת רכב, שני דברים עוזרים למלווים לעתיד שלך להעריך את הסבירות שתשלם כמוסכם: דירוג האשראי שלך ודוח האשראי שלך.

דוחות האשראי שלך מכילים מידע מפורט על השימוש בעבר באשראי. נתונים אלה מחושבים למספר פשוט המייצג את יכולת האשראי שלך – דירוג אשראי.

חשוב על דוחות כמו רשומה רפואית, המפרטת עובדות כגון תסמינים ותוצאות הבדיקה, ודירוגים כאבחון שהתקבל. דירוגי אשראי טובים הם המפתח לגישה למוצרים פיננסיים. בואו נעמיק עוד קצת:

דירוג אשראי

דירוג אשראי הוא מספר שמשמש את המלווים בכדי להעריך עד כמה אתה בטוח או איזה סיכון אתה מהווה כלקוח. הסוג הנפוץ ביותר לקבלת החלטות אשראי הוא ציון FICO של חברת BDI, המגיע במספר גרסאות, רבות מהן דירוגים ספציפיים עבור מוצרים כגון הלוואות אוטומטיות או כרטיסי אשראי. 

מה ההבדל בין דירוג אשראי לדוח אשראי
מה ההבדל בין דירוג אשראי לדוח אשראי

כל דירוגי האשראי נגזרים ממידע בדוחות האשראי שלך. הגורמים החשובים ביותר הם:

  • היסטוריית ההחזר שלך, והאם יש לך סימני גנאי לתשלום באיחור או לפירעון.
  • כמה כסף אתה חייב בהשוואה למגבלות האשראי שלך, הנקרא יחס ניצול אשראי.
  • באיזו תדירות הגשת בקשה לקבלת אשראי לאחרונה, נקרא "פניות קשות".
  • כמה זמן היו לך חשבונות אשראי, או גיל האשראי שלך.
  • סוגי האשראי שיש (סוג עם תשלומים קבועים, כמו הלוואה אוטומטית, או תשלומים משתנים, כמו כרטיס אשראי).

 

הדירוג שלך ישתנה בהתאם לפעילות חשבונך. דירוגי האשראי נעים בין 300 ל 850. דירוגים של 690 ומעלה נחשבים "טובים" ו- 720 ומעלה נחשבים "מצוינים". רוב לשכות האשראי בוחנות את אותם גורמים, לכן אם יש לך דירוג טוב באחת כנראה שגם באחרות.

כאשר אתה מבקש כרטיס אשראי או הלוואה, המלווה יבדוק את דירוג האשראי שלך כדי לקבוע את זכאותך. זה חכם לפקח על הדירוג שלך בעצמך, כך שיהיה לך מושג כיצד המלווה עשוי להעריך אותך. זה יכול להיות שימושי במיוחד אם אתה מעוניין לבנות את האשראי שלך.

דוח אשראי

דוחות האשראי שלך מציגים רשימה מקיפה של קווי האשראי והיסטוריית התשלומים שלך, אך הם אינם מכילים את דירוג האשראי שלך. שלוש חברות דיווח אשראי גדולות הן BDI, D&B וקו מנחה מרכיבות את הדוחות.

דוחות אשראי לרוב מכילים דפים רבים כאשר הם מפרטים את חשבונותיך ובאיזו מידה שילמת יתרות בחוב. מידע שלילי כגון עיקולים או פשיטות רגל יופיע גם בדוח האשראי שלך.

אם מעולם לא היו לך חשבונות אשראי, כנראה שעדיין אין לך דוחות אשראי. חשוב ליצור היסטוריית אשראי מכיוון שניתן להשתמש בדוחות אשראי כדי לקבוע את זכאותם של המועמדים להלוואות, כרטיסי אשראי, שכירות, פוליסות ביטוח ומשרות.

לעיתים בדוחות יש שגיאות, לכן חשוב לבחון אותן בקפידה ולהגיש ערעור על כל שגיאה שתמצא עם החברה שהוציאה את הדוח. תוכל להיעזר בשירות עורך דין כדי לזרז את התיקון או כדי למחוק מידע לא עדכני או חלקי מהדוח שלך.

כולם זכאים לדוחות אשראי בחינם מכל אחת משלוש חברות האשראי פעם בשנה. בנוסף, אתם יכולים גם להוציא דוח ריכוז נתונים ממערכת נתוני האשראי בחינם פעם בשנה.

כיצד אוכל לגשת לדוח האשראי ולדירוג האשראי שלי?

כפי שציינו, החוק מאפשר לצרכנים גישה לדוח אשראי אחד בחינם מדי שנה מכל אחת משלוש סוכנויות הדיווח העיקריות. על ידי מעבר תדיר על דוחות האשראי שלך, תוכל לדעת מה המלווים יראו כשתבקש הלוואה. דוח האשראי השנתי ללא תשלום לא יכיל את דירוג האשראי שלך. כדי לגשת לדירוג האשראי שלך תצטרך לשלם, תוכל ליצור קשר עם לשכות האשראי לשם כך. 

ישנם גם שירותי ניטור אשראי בתשלום שיוכל לספק מידע זה עבורך. כמה בנקים וחברות כרטיסי אשראי מספקים כעת דירוגי אשראי ללקוחות הזכאים שלהם. 

על ידי הבנת דוח האשראי ודירוג האשראי שלך – ובדיקת הדיוק שלהם באופן קבוע – אתה יכול לבצע בחירות מושכלות שישפיעו על עתידך הכלכלי.

מה השורה התחתונה

דוחות אשראי ודירוגים יכולים להיות שימושיים, אך הם רק מידע וכלים. אל תדאג יותר מדי מההבדל בין דירוגים לדוחות. במקום זאת, התמקד בקיום הרגלי אשראי טובים – לא ללוות יותר ממה שאתה יכול להרשות לעצמך, לשלם את החשבונות שלך בזמן וכו'- ולעקוב אחר דוחות האשראי שלך והדירוגים כדי לוודא שאין טעויות.

מה השורה התחתונה
מה השורה התחתונה
מה היה לנו במאמר?

רוצה להתחיל דף חדש?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מידע נוסף

מי מנקה בי די איי שלילי

ברשימת הדברים שאנשים נהנים לעשות, ניקוי האשראי שלהם כנראה מדורג די נמוך. זה תהליך ארוך ועדין רצוף מלכודות משפטיות. ניהול פרופיל האשראי שלך הוא די

קרא עוד »
איך משפיעה ריבית על BDI?

אחת הסיבות לכך שאנשים רבים נופלים עמוק בחובות כרטיסי אשראי היא לא רק בגלל שהם שילמו יותר בכרטיס ממה שהם יכולים להרשות לעצמם לשלם. לפעמים

קרא עוד »
האם אפשר לא לקבל דירוג?

דירוגי אשראי עוזרים למלווים להחליט אם לאשר בקשות הלוואה או לא, ולקבוע אילו תנאי הלוואה להציע. הדירוגים נוצרים על ידי אלגוריתמים המשתמשים במידע מדוח האשראי

קרא עוד »
מה זה טווח בידי איי?

דירוג אשראי הוא מספר בן שלוש ספרות המעריך את הסיכוי שלקוח יחזיר כסף שאול. חברות המספקות את דירוגי האשראי, מחברות מידע מדוחות האשראי שלך לנוסחאות

קרא עוד »