מה ההבדל בין חיווי אשראי לדירוג אשראי

כל מבוגר צריך לשמור על דירוג האשראי שלו, אך לא כולם מכירים את פרטי האשראי ותוספותיו. כשמדובר באשראי, יש הרבה לדעת – איך האשראי עובד ומה המשמעות של דירוג אשראי, שלא לדבר על לשכות האשראי השונות. מדריך זה נותן לך פירוט של עובדות האשראי הבסיסיות, כך שתוכל להבין טוב יותר כיצד לנהל את שלך בצורה יעילה.

דוחות אשראי שונים מדירוגי אשראי

אמנם דירוג האשראי שלך בהחלט קשור לדוח האשראי שלך, אבל טכנית זה דבר נפרד. דוח האשראי שלך הוא תיעוד מעמיק של היסטוריית האשראי שלך, כולל חשבונות האשראי שלך, באיזו תדירות אתה מגיש בקשה לאשראי, חשבונות גביית חובות וכמה רשומות ציבוריות, כולל פסקי דין, שיעבודים ופשיטות רגל.

חשוב על דירוג האשראי שלך כסיכום מספרי של כל הגורמים הללו. אם יש לך רישומים שליליים בדוח, הדבר מוריד את דירוג האשראי שלך. אם יש לך היסטוריית תשלומים טובה במועד, זה מעלה את דירוג האשראי שלך. רוב המלווים מסתכלים רק על הציון שלך, וזו הסיבה שחשוב לבדוק את דוח האשראי שלך באופן קבוע ולהבטיח שהכל יהיה מדויק. גם דירוג האשראי וגם דו"ח האשראי שלך נשמרים על ידי שלושת לשכות האשראי.

אתה יכול לקבל את דוח האשראי שלך בחינם

אתה זכאי מבחינה משפטית להעתק בחינם של דוח האשראי השנתי שלך מכל אחת משלוש לשכות האשראי שבסמכותן להפיק דירוגי אשראי. פירוש הדבר שתוכל לבדוק את דוח האשראי שלך כל ארבעה חודשים אם אתה עובר בין לשכות האשראי. זה יכול לעזור לך לתפוס כל אי דיוקים במועד, כך שתוכל לערער עליהם ולהבטיח לך תמונה כללית מדויקת של מצבך הכלכלי.

בדיקת הדירוג שלך לא תפגע בך

אמנם נכון כי יותר מדי פניות לאשראי משפיעות לרעה על הניקוד שלך, אך ההשפעה היא קטנה וזמנית. יש גם יוצא מן הכלל אם אתה מבקש לקבל הלוואה מסוג זה בפרק זמן קצר, כך שתוכל לחפש את העסקה הטובה ביותר בהלוואת רכב בלי לדאוג שדירוג האשראי שלך יפגע. עם זאת, אם אתה בודק את האשראי שלך, אין עונש וזה כלל לא מופיע בדוח האשראי שלך כחלק מהמידע.

חיווי אשראי לעומת דירוג אשראי

אחת האופציות הנוספות שמלווים יכולים לבקש מלשכות האשראי הוא חיווי אשראי. חיווי האשראי כמו דירוג האשראי מסתמך בסופו של דבר על דוח האשראי שלך. אמנם בשונה מדירוג האשראי שנע בטווח מסוים, חיווי האשראי הוא בעצם הבעת הדעה של לשכת האשראי לשאלה האם לאשר לך את ההלוואה/אשראי או לא. כלומר חיווי אשראי היא תשובה חד משמעית של כן או לא.

כאשר מלווה רוצה לבדוק את דוח האשראי שלך הוא צריך לקבל את הסכמתך אך אם מלווה מבקש את חיווי האשראי שלך מלשכה מסוימת הוא אינו מחויב לקבל את הסכמתך. אך כן יידעו אותך על כך.

חשוב להבין שחיווי האשראי הוא הבעת דעה בלבד. הוא לא מחייב את המלווה לפעול על פיו. הלווה יכול שלהסכים או יכול שלא. 

דירוג האשראי שלך יכול לעלות לך אלפים לאורך כל החיים

דירוג אשראי פחות ממצוין פירושו שאתה מקבל תנאים פחות טובים בכרטיסי אשראי ובהלוואות. הגורם הגדול ביותר לכך הוא הריבית. ככלל, ככל שדירוג האשראי שלך נמוך יותר, הריבית שלך גבוהה יותר וזה יכול להוסיף לך לשלם אלפי שקלים יותר לאורך החיים שלך עבור גישה לאשראי ממה שאתה היית משלם עם דירוג טוב יותר. אפילו העלאת דירוג שלך במאה נקודות לפחות יכולה לחסוך לך כסף בטווח הרחוק.

רישום שלילי בסופו של דבר מתיישן

כולנו עושים טעויות, ואם יש לך כמה רגעים לא כל כך גדולים בהיסטוריית האשראי שלך, כנראה שתשמח לשמוע שבסופו של דבר הם ימחקו מדו"ח האשראי שלך. כל עוד אתה ממשיך לשמור עכשיו ובעתיד על מצב פיננסי טוב, בסופו של דבר כל טעויות העבר לא ישפיעו על דירוג האשראי שלך.אם בכל זאת אתה חושש מרישום שלילי בדוח האשראי שלך שעוד לא נמחק, אתה יכול לפנות אלינו ואנחנו נעזור לך למחוק רישומים שליליים כדי לעלות את דירוג האשראי שלך.

רישום שלילי בסופו של דבר מתיישן
רישום שלילי בסופו של דבר מתיישן

 

מה ההבדל בין חיווי אשראי לדירוג אשראי
מה ההבדל בין חיווי אשראי לדירוג אשראי
מה היה לנו במאמר?

רוצה להתחיל דף חדש?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מידע נוסף

מה עושים כשיש חריגה ממסגרת האשראי
דירוג אשראי
מאגר האשראי הארצי

כל אזרח ישראלי מעל גיל 18 צובר נתוני האשראי על שמו, הנתונים הללו נאגרים במאגר הארצי וכך הגופים הפיננסים מעבירים את הנתונים ובאמצעות מאגר האשראי

קרא עוד »