מה זה דוח נתוני אשראי

דו"ח האשראי שלך הוא הצהרה מפורטת של היסטוריית האשראי שלך. זה כולל את חשבונות כרטיסי האשראי שלך, הלוואות, היסטוריית תשלומי חיוב ורשומות פומביות לגבי פשיטות רגל, שעבודים או פסקי דין נגדך. לשכות לדוחות אשראי אוספות מידע זה כדי לקבוע את דירוג האשראי שלך.

אתה יכול לחשוב על דוח האשראי שלך כמאמר שאתה כותב בבית הספר ואת דירוג האשראי שלך כציון על המאמר הזה. וכמו של ציון אקדמי יש השפעות שונות על העתיד שלך כך גם לדירוג האשראי.

מקניית רכב משפחתי ועד השכרת דירה או רכישת בית, היסטורית אשראי טובה יכולה לפתוח את השער להרבה מהדברים שאנחנו רוצים בחיים. בגלל זה, חשוב לדעת איפה אתה עומד מנקודת מבט אשראי, וההסתכלות בדוח האשראי שלך היא מקום חכם להתחיל בו.

מהן לשכות לדיווח על אשראי?

לשכות לדיווחי אשראי עורכות ומפיקות דוחות אשראי. הן אוספות מידע על היסטוריית האשראי וההלוואות שלך מרשומות ציבוריות, סוכנויות גבייה וחברות שעשית איתן עסקים שדיווחו על היסטוריית התשלומים שלך לסוכנויות האשראי. לאחר מכן הן משתמשות במידע זה כדי להפיק את דוח האשראי שלך.

שלוש הלשכות העיקריות לדיווחי אשראי בישראל הן: DB credit, BDI וקו מנחה. כולן מנוהלות על ידי חוק דיווח על אשראי הוגן ומפקחים על ידי הלשכה להגנת הכספים של הצרכן, אך כל אחד מהם הוא ישות נפרדת.

דרך אחת מועילה לחשוב על אופן העבודה של לשכות האשראי היא להסתכל על ענף הרכב. בעוד שיצרני הרכבים בונים את אותו מוצר הצורה בה הם עובדים ותוצר הסופי יכול להיות מעט שונה. באופן דומה, כל סוכנות לדיווח על אשראי מספקת שירותי דיווח על אשראי, אך (עושה זאת באופן שונה מבחינת האופן בו אנו אוגרים, אוספים ומספקים מידע.

לכל לשכה עשוי להיות מידע אחר הקיים עבורך מכיוון שמלווים מסוימים מדווחים רק לסוכנות אחת או שתיים.

כיצד אוכל לקבל דוח אשראי בחינם מכל שלושת לשכות האשראי?

אתה זכאי לדו"ח אשראי אחד בחינם מכל אחת משלושת לשכות האשראי הגדולות כל 12 חודשים. כדי להשיג את הדוח אתה צריך לפנות ללשכת האשראי ולבקש מהם.

כיצד אוכל לקבל דוח אשראי בחינם מכל שלושת לשכות האשראי?
כיצד אוכל לקבל דוח אשראי בחינם מכל שלושת לשכות האשראי?

כיצד לקרוא את דוח האשראי שלי?

ישנם שישה תחומי מידע עיקריים בדוח האשראי שלך:

  1. סיכום חשבון: תמונת מצב של החשבונות שלך, פניות ורשומות ציבוריות.
  1. מידע המאפשר זיהוי אישי: שמך, כתובתך ומספר תעודת הזהות.
  1. היסטוריית תעסוקה: רשימה של מעסיקים בעבר.
  1. חשבונות אשראי והלוואות: כרטיסי אשראי והלוואות שהיו לך בשבע השנים האחרונות.
  1. אוספים ורישומים ציבוריים: כל חשבונות שעברו לגבייה, פשיטות רגל ופסקי דין או שעבודים נגדך
  1. פניות: רשימת החברות שביקשו את דוח האשראי שלך.

הדבר העיקרי שתרצה לעשות כשאתה קורא את דוח האשראי שלך הוא לבדוק את מידת הדיוק של המידע, אפילו טעויות קלות יכולות להשפיע על תמונת האשראי שלך ולהקשות על קבלת ההלוואה והתנאים שאתה רוצה.

משהו קטן כמו איות שגוי בשמך יכול להצביע על כך שמידע של מישהו אחר נמצא בדוח האשראי שלך, וכתובת שגויה עשויה לאותת על ניסיון גניבת זהות.

בסעיף חשבונות אשראי, חפש חשבונות שנשמעים לא מוכרים ותשלומים שצוינו באיחור כשהם לא היו. כמו כן, אשר כי חשבונות אשראי סגורים מופיעים כסגורים.

כיצד לערער על שגיאת דוח אשראי

אם אתה מבחין בשגיאה בדוח האשראי שלך, צור קשר עם סוכנות דיווח האשראי והן עם החברה שמסרה את המידע השגוי. ללשכות הדיווח האשראי קיימות לכל אחת מערכת מקוונת לערעורים, אבל לפעמים יש צורך לעשות יותר מרק לדווח והן יכולות לדרוש הוכחות ומסמכים רשמיים כדי לתקן את הטעות.

סוכנויות לדיווחי אשראי בדרך כלל חוקרות מחלוקות תוך 30 יום. הם ישלחו לך מכתב עם תוצאות החקירה שלהם והעתק בחינם של הדוח המתוקן שלך אם יבוצעו שינויים.

 

אתה יכול לבקש מסוכנות דיווח האשראי לשלוח הודעות תיקון לכל המלווים שקיבלו את הדוח שלך במהלך ששת החודשים האחרונים ולכל מעסיקים או מעסיקים פוטנציאליים שקיבלו אותו בשנתיים האחרונות.

אם החקירה לא תביא לתיקון לדוח שלך, אתה יכול לבקש מהסוכנות לשמור עותק של המחלוקת בתיק שיכלול בדוחות עתידיים.

כמו כן, אם אתה רוצה בכל זאת לנסות ולהיאבק כדי לתקן את הטעות או המידע החלקי הנמצא בתיק שמשפיע לרעה על דירוג האשראי שלך. תוכל לפנות אלינו ונעזור לך למחוק רישומי BDI שליליים מדוח האשראי שלך.

כיצד לערער על שגיאת דוח אשראי
כיצד לערער על שגיאת דוח אשראי

 

מה זה דוח נתוני אשראי
מה זה דוח נתוני אשראי
מה היה לנו במאמר?

רוצה להתחיל דף חדש?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מידע נוסף

דוח נתוני אשראי
מאגר נתוני אשראי

כל פעולה המבוצעת בבנק, נאגרת במאגר מידע מיוחד אותו מפעילה מערכת בנק ישראל. וכך, נוצר מאגר נתוני אשראי ענק על פיו מתבססים דו"חות דירוג האשראי

קרא עוד »
מי הם לשכת הבי די אי
דוח נתוני אשראי
מהי לשכת הבי די אי

לשכת בי די אי היא אחת מלשכות האשראי הקיימות בישראל. בתקופה האחרונה יותר ויותר אנשים נחשפים לכך שהם צריכים לבצע בדיקת בי די איי (על

קרא עוד »
איך מנקים נתוני אשראי
דוח נתוני אשראי
איך מנקים נתוני אשראי?

חוק נתוני האשראי שתוקן בשנת 2017 הפך את השקיפות הפיננסית לקלה יותר עבור הגופים הפיננסים. קל להם יותר לקבל מידע על נתוני האשראי שלהם וזו

קרא עוד »
חוק נתוני אשראי
דוח נתוני אשראי
חוק נתוני אשראי

חוק נתוני האשראי החדש מסדיר את אופן איסוף המידע הפיננסי אודות אזרחים ובאיזו צורה תהיה לכם ולגופים הפיננסים השונים גישה אליו. אז איפה חידש החוק

קרא עוד »
תקופת הגבלה
דוח נתוני אשראי
תקופת הגבלה

דוח האשראי שלך, המכונה לעיתים תיק האשראי או היסטוריית האשראי שלך, הוא תיעוד מפורט של כל חשבונות האשראי והחובות שלך. הוא מכיל מידע על כמה

קרא עוד »
הגבלת מסירת נתוני אשראי
דוח נתוני אשראי
הגבלת מסירת נתוני אשראי

לאחר סיום הלימודים, דירוג האשראי שלך הוא ככל הנראה הציון היחיד שאתה תתעניין בו עמוקות. אלא שהפעם זה לחיים הכלכליים שלך. המספר בן שלוש הספרות

קרא עוד »
הפסקת איסוף נתוני אשראי
דוח נתוני אשראי
הפסקת איסוף נתוני אשראי

רוב הסיכויים ששמעתם פה ושם את המונחים "דירוג אשראי", "אשראי טוב" ו"אשראי רע". אך למרות שכולם ביטויים מוכרים מאוד, הם יכולים להיות גם מבלבלים מאוד.

קרא עוד »
פעולות לדירוג אשראי גבוה יותר: עשה ואל תעשה
דוח נתוני אשראי
איך לבדוק דוח ריכוז נתונים

דוחות אשראי מפרטים את היסטוריית תשלומי החשבונות, הלוואות, חוב שוטף ומידע פיננסי אחר. הם מראים היכן אתה עובד וחי והאם נתבעת, נעצרת או הגשת פשיטת

קרא עוד »