מה זה רישום בי די אי שלילי

דירוג אשראי גרוע יכול להפחית את סיכויי האישור שלכם בעת הגשת בקשה למשכנתא, הלוואה אישית או כרטיס אשראי. אם לא עמדת בתשלומים של החזר ההלוואה, נפתח לך תיק בהוצאה לפועל או אפילו הגשת בקשה לכרטיס אשראי, כל המידע הזה נכנס לתיק האשראי שלך ויכול להשפיע על הכספים שלך לשנים הבאות.

מהו אשראי רע?

דוח האשראי שלך מכיל מידע על ההיסטוריה הפיננסית שלך. לשכות האשראי משתמשות במידע זה כדי לחשב את הסיכון שלך כלווה, אשר משתקף כדירוג אשראי. החזרים שהוחמצו, מחדלי הלוואות, הסכמי חוב ופשיטת רגל מופיעים בתיק האשראי שלך ועלולים לגרום לדירוג אשראי נמוך. פרטים אלו המופיעים בדוח האשראי שלך נקראים גם רישומי BDI שליליים.

אמנם השם מטעה מעט, מכיוון שהמקור של הרישומים האלו הוא במערכת נתוני האשראי של בנק ישראל ולא בדוח של לשכת האשראי BDI, אך השם השתרש והוא בעצם מתייחס לכל מידע שלילי שיכול להוביל לירידה בדירוג האשראי שלך.

כיצד יכול האשראי הגרוע להשפיע עליי?

כאשר אתה מגיש בקשה לכל סוג אשראי, המלווה יבחן את תיק האשראי שלך ואת דירוג האשראי שלך כדי לקבוע את הסיכון הכרוך בהלוואת כסף. המלווה עושה זאת כדי להבטיח שתוכל להחזיר את הכסף שאתה לווה במועד ובכך שיש סיכון מינימלי לסבול מהפסד.אז אם יש לך דירוג אשראי גרוע או רישומי BDI שליליים בתיק האשראי שלך, זה יעלה דגלים אדומים עבור המלווה. כתוצאה מכך, יש סיכוי גבוה בהרבה לדחיית בקשות ההלוואה והאשראי שלך אם יש לך דירוג אשראי נמוך

כיצד יכול האשראי הגרוע להשפיע עליי
כיצד יכול האשראי הגרוע להשפיע עליי

תוצאה נוספת של דירוג אשראי נמוך היא שאתה עשוי להתפתות לקבל מימון עם שיעורי ריבית ועמלות גבוהים יותר. זה יכול לגרום לך לקחת הלוואה שלא תוכל להרשות לעצמך ובסופו של דבר לשקוע עמוק עוד יותר בחובות.

אילו רישומים בתיק האשראי שלי נחשבים שליליים?

הרישומים שיכולים להשפיע לרעה על דירוג האשראי שלך כוללים:

פשיטת רגל

כאשר אתה מכריז לפי החוק כי אינך יכול להחזיר את חובותיך. פשיטת רגל נמשכת שלוש שנים והרישום יכול להישאר בתיק האשראי שלך למשך חמש שנים או יותר.

אי פירעון

אם לא תשלם תשלום על חוב תוך 60 יום ממועד הפירעון, ספק האשראי שלך יכול לערב גבאי חובות ולדווח על החוב לסוכנות דיווחי אשראי. לאחר מכן האי פירעון יופיע בתיק האשראי שלך וישפיע על דירוג האשראי שלך.

תביעות או פסקי דין

אם הוזמנת להתייצב בבית המשפט להסדרת חוב, זה (יחד עם כל פסק דין שהתקבל בבית המשפט) יופיע בתיק האשראי שלך.

תשלומי אשראי מאוחרים או חסרים

תשלומים שלא שולמו או שנעשו באיחור יירשמו בתיק שלך וישקפו בצורה לא טובה את היכולת שלך לנהל קו אשראי.

פניות אשראי מרובות

אם אתה מבצע מספר בירורי אשראי בפרק זמן קצר (אם אתה מגיש בקשה למספר כרטיסי אשראי בבת אחת) זה מציין למלווים שאתה עלול להיות במתח כלכלי ועלול להשפיע לרעה על דירוג האשראי שלך.

כמה זמן הרישום השלילי נשאר בדוח האשראי?

הזמן בו מידע שלילי נשאר בקובץ האשראי שלך משתנה בהתאם לסוג הרישום. רוב הרישומים השליליים נמחקים אחרי 3 שנים מהדיווח האחרון. רישומים שליליים יותר רציניים עלולים להישאר בתיק האשראי שלך לזמן רב יותר של 5 שנים ויותר.

מה אוכל לעשות כדי לשפר את דירוג האשראי שלי?

אם יש לך אשראי גרוע, אתה יכול לעשות הרבה כדי לתקן את היסטוריית האשראי שלך ולשפר את הסיכוי שלך לקבל אישור להלוואה. חלק מהצעדים שאתה יכול לנקוט כוללים:

קבלת עותק של דוח האשראי שלך

אתה יכול לקבל את דוח האשראי שלך בחינם. אז תוכל לקבל הבנה ברורה יותר של המצב הפיננסי שלך, כולל דירוג האשראי שלך וכל רשימות האשראי שפוגעות בדירוג שלך. 

תקן רישומים שגויים

חשוב לתקן את כל הטעויות בדוח שלך. לדוגמה, יתכן שהיית קורבן להונאה ואינך אחראי לאחד או יותר מהחובות הרשומים. פנה ללשכות דיווחי האשראי כדי לדווח על שגיאות.

התנהלות פיננסית נכונה

תיק האשראי שלך מכיל מידע חיובי ושלילי על היסטוריית האשראי שלך. רקורד של ביצוע החזרים בזמן על החוב שלך יכול לעזור בשיפור ציון האשראי שלך ולהוכיח את המשמעת הפיננסית המשופרת שלך.

במקרה שאתה רוצה לבקש למחוק רישום BDI שלילי מדוח האשראי שלך, בין אם זה בגלל מידע שגוי, חלקי או סיבה אחרת, תוכל להגיש בקשה לשם כך. פנה אלינו ונוכל לעזור לך למחוק את הרישום השלילי ולעלות את דירוג האשראי שלך.

מה אוכל לעשות כדי לשפר את דירוג האשראי שלי
מה אוכל לעשות כדי לשפר את דירוג האשראי שלי

 

מה זה רישום בי די אי שלילי
מה זה רישום בי די אי שלילי
מה היה לנו במאמר?

רוצה להתחיל דף חדש?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מידע נוסף

מי מנקה בי די איי שלילי

ברשימת הדברים שאנשים נהנים לעשות, ניקוי האשראי שלהם כנראה מדורג די נמוך. זה תהליך ארוך ועדין רצוף מלכודות משפטיות. ניהול פרופיל האשראי שלך הוא די

קרא עוד »
איך משפיעה ריבית על BDI?

אחת הסיבות לכך שאנשים רבים נופלים עמוק בחובות כרטיסי אשראי היא לא רק בגלל שהם שילמו יותר בכרטיס ממה שהם יכולים להרשות לעצמם לשלם. לפעמים

קרא עוד »
האם אפשר לא לקבל דירוג?

דירוגי אשראי עוזרים למלווים להחליט אם לאשר בקשות הלוואה או לא, ולקבוע אילו תנאי הלוואה להציע. הדירוגים נוצרים על ידי אלגוריתמים המשתמשים במידע מדוח האשראי

קרא עוד »
מה זה טווח בידי איי?

דירוג אשראי הוא מספר בן שלוש ספרות המעריך את הסיכוי שלקוח יחזיר כסף שאול. חברות המספקות את דירוגי האשראי, מחברות מידע מדוחות האשראי שלך לנוסחאות

קרא עוד »