דירוג אשראי לעוסק מורשה

דירוג של עוסק מורשה יכול להיות קצת טריקי. מצד אחד, עוסק מורשה הוא עסק, אבל מצד שני, במקרים רבים השם של העוסק המורשה הוא מספר תעודת הזהות של בעל העסק. וכך, למעשה, הוא נבחן בשני כובעים: גם בכובע העסקי וגם בכובע הפרטי.

הדבר יכול ליצור בעיות, משום שחובות של העסק שלא שולמו ולכן גורמים להורדת דירוג האשראי של העסק, יכולים להשפיע גם על דירוג האשראי האישי של בעל העסק, ולגרום לכך שהוא לא יהיה זכאי לקבלת הלוואות לצרכים אישיים שכלל לא נוגעים לעסק, כמו הלוואה לצורך רכישת רכב פרטי. איחורים בתשלום חשבון החשמל בדירת המגורים הפרטית יכולים להערים קשיים במתן הלוואה לעסק. כיצד אפשר להימנע מבעיות כאלה?

העסק והבית הם ישות אחת – התייחסו אליהם בהתאם

דירוג האשראי של עוסק מורשה למעשה מתכלל את כל ההלוואות שלקחנו, גם הפרטיות וגם העסקיות, גם מהבנק וגם ממקורות חוץ-בנקאיים. חשוב להבין שכשהעסק והבית הם ישות אחת – אי אפשר להסתיר שום דבר, וצריך פשוט להתחיל ללמוד להתנהל בצורה שלוקחת בחשבון גם וגם.

אם לקחנו הלוואה לצורך ניהול הבית – היא תיחשב גם לצורך דירוג האשראי של העסק, ולהיפך. כך שאם נאחר בתשלומים בבית, נשפיע על דירוג האשראי של העסק. מן הצד השני, אם יש לנו פתאום בעיה נקודתית של פיגורים בתשלומים בחשבונות הבית אבל התנהלות מופתית בעסק – הדבר יכול לעזור לנו גם בשיפור דירוג האשראי של הבית.

לא לקחת סיכונים

הדבר החשוב ביותר הוא לא לקחת סיכונים בשום מקום – לא בעסק ולא בבית. לא לצאת ממסגרות האשראי גם אם נראה לנו שבחודש הבא יהיו הכנסות שיכסו את זה, ולהשתדל שלא לעשות שום חריגות בשום מקור. להיערך מראש להחזיר הלוואות בזמן, ולדעת להתנהל נכון עם תשלומים לעובדים ועם דיווחים למע״מ ולמס הכנסה.

לתכנן מתי יש הוצאות גדולות לעסק, ולתזמן אותן ככל האפשר בצורה המיטבית כך שלא תכניס אותנו לבור. לא לעבוד מעכשיו לעכשיו, אלא לתכנן בצורה הזהירה ביותר את העתיד. לקיחת סיכונים לא נכונה בעסק תפגע גם בדירוג האישי, ולכן יש ללמוד לנהל את הסיכונים בצורה חכמה. כדי לא להגיע למצב שחשבונות פרטיים של הוצאות ניהול הבית לא משולמים בזמן – מומלץ לעשות הוראות קבע.

עם הוראת קבע, לא תגיעו למצב ששכחתם לשלם את חשבון המים ותאגיד המים דיווח לרשויות על כך שלא שילמתם. בדקו עם אילו גופים מדווחים אתם עובדים – כן, לא מדובר רק בתאגידים עירוניים. גם חברת החשמל תדווח עליכם אם תאחרו בתשלום חשבון החשמל.

נפתח נגדכם הליך בהוצאה לפועל? שלמו כמה שיותר מהר

היה וכבר הגעתם למצב שיש נגדכם הליך בהוצאה לפועל, אל תגררו את הטיפול בזה. שלמו בהקדם האפשרי ואל תשאירו שום דבר פתוח. הראו שגם אם אתם נקלעים למצב קשה – אתם יודעים לצאת ממנו בצורה מהירה ויעילה.

כל הליך בהוצאה לפועל משפיע על דירוג האשראי שלכם, אבל יש משקל גם לדרך שבה ניהלתם את האירוע. ברגע ששילמתם – אל תחכו שההוצאה לפועל תעשה בשבילכם את העבודה ותדווח לרשויות על כך שסגרתם את התיק. לכו בעצמם ותוודאו שזה סגור, ועדכנו במהרה את חברת האשראי. 

נפתח נגדכם הליך בהוצאה לפועל שלמו כמה שיותר מהר
נפתח נגדכם הליך בהוצאה לפועל שלמו כמה שיותר מהר

 

דירוג אשראי לעוסק מורשה
דירוג אשראי לעוסק מורשה
מה היה לנו במאמר?

רוצה להתחיל דף חדש?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מידע נוסף

דירוג אשראי של חברה בישראל
דירוגי אשראי לגופים
דירוג אשראי של חברה בישראל

דירוג אשראי הוא ציון שמסכם את סיכוני האשראי של חברה. מדובר למעשה בהערכה של היכולת של החברה לעמוד בהתחייבויות שלה ולשלם חובות בזמן. קיימות כמה

קרא עוד »
דירוג אשראי לעוסק פטור
דירוגי אשראי לגופים
דירוג אשראי לעוסק פטור

עוסק פטור הוא מקרה מעניין בתחום דירוגי האשראי, משום שלא קיימת בעבורו הפרדה בין דירוג האשראי האישי לדירוג האשראי של העסק, משום שמספר העוסק הפטור

קרא עוד »
דירוג אשראי לאדם פרטי
דירוגי אשראי לגופים
דירוג אשראי לאדם פרטי

החל מחודש אפריל 2019, לכל אחד ואחת מאיתנו יש דירוג אשראי אישי- מאגר נתוני האשראי של בנק ישראל, שבאמצעותו נעבור בירור בבואנו לבקש הלוואה, ועל

קרא עוד »
דירוג פרויקטים ותשתיות
דירוגי אשראי לגופים
דירוג פרויקטים ותשתיות

פרויקטים ותשתיות מדורגים בהתאם לרמת הסיכון בפרויקט, להיבטים הכמותיים שלו, לסיכון הכרוך בהקמתו, ולחברות אחזקה רלוונטיות וחובות שונים. קיימים פרמטרים נוספים שעשויים להשתנות מעת לעת.

קרא עוד »
מימון מובנה
דירוגי אשראי לגופים
מימון מובנה

מימון מובנה (נקרא גם איגוח) הוא יצירת הון זמין באמצעות מכירה של תזרים מזומנים למשקיעים. הגוף המאגח מוכרת איגרות חוב לציבור באמצעות גורם מתווך (חברת

קרא עוד »
דירוג מוסדות פיננסיים
דירוגי אשראי לגופים
דירוג מוסדות פיננסיים

בדומה לתאגידים אחרים, מוסדות פיננסיים, או בנקים, מדורגים על ידי המערכות של חברות הדירוג. אבל בישראל ישנה האפשרות להשתמש גם במערכות הפנימיות של הבנקים עצמם

קרא עוד »
דירוג תאגידים
דירוגי אשראי לגופים
דירוג תאגידים

דירוג אשראי של תאגיד מחשב בתוכו את הנכסים של החברה, את השווי שלה, את הפרופיל העסקי שלה (כמה שנים היא קיימת, איך מתנהגות המניות שלה,

קרא עוד »