איך למחוק את נתוני האשראי

לנתוני האשראי שלכם ישנן השלכות רבות. על פי הנתונים נקבע דירוג האשראי שלכם וכך, הדירוג משקף את מצבכם הפיננסי לכל גוף פיננסי. ניתן לשפר דירוג אשראי במגוון דרכים. אחת מהן היא מחיקת נתוני אשראי. האם מחיקה היא יעילה? איך למחוק את נתוני האשראי ומהי הדרך היעילה ביותר לשיפור הדירוג? על כך ריכזנו לכם כאן מידע בנושא.

 

מה זה נתוני אשראי ולמה הם חשובים?

נתוני אשראי הם נתונים פיננסים המשקפים את המצב הפיננסי. לדוגמא, אדם בעל מינוס בחשבון הבנק שלו, יצבור נתון אשראי המצביע על היקף המינוס בבנק. אדם שמאז ומעולם עמד בהתחייבויות התשלום שלו, יצבור נתון אשראי המעיד כי הוא אדם העומד בהתחייבויותיו. יש נתוני אשראי חיוביים ויש לעומתם, נתונים שליליים המצביעים על התנהלות כלכלית לא תקינה כל כך.

הנתונים משמשים לקביעת דירוג האשראי ולכן חשוב לצבור כמה שיותר נתוני אשראי חיוביים ולהימנע מנתונים שליליים.

 

מה כוללים הנתונים?

  • היקף מסגרת האשראי המנוצלת
  • פיגורים בתשלומים
  • עמידה בהתחייבויות
  • היסטוריית אשראי
  • סוג האשראי בו אתם משתמשים
  • היקף החובות הקיימים.
  • חזרות צ'קים והוראות קבע
  • מידע על הלוואות קיימות

 

את הנתונים ניתן לקבל באמצעות על ידי כניסה לאתר בנק ישראל באזור האישי. כל אחד יכול לקבל את הנתונים שלו ולראות במה הוא יכול לשפר את מצב הנתונים. באמצעות דו"ח נתוני האשראי, קל יותר לעשות סדר כלכלי. האדם מקבל את תמונת המצב שחור על גבי לבן, הוא רואה אילו נתונים הם שליליים, מתי הם התרחשו והוא לומד לחפש פתרון שיהפוך את הדו"ח לחיובי יותר. העצה הראשונית היא להתחיל להתנהל בצורה נכונה כלכלית. אט אט הנתונים יהפכו לטובים יותר וגם דו"ח הנתונים שלו ישתנה.

 

מה זה דירוג אשראי?

את נתוני האשראי מדרגים בהתאם לשיטת חישוב מסוימת. וכך כל אזרח ישראלי הופך לבעל דירוג אשראי שהוא מעין ציון שהוא מקבל על התנהלותו הפיננסית. את דירוג האשראי קובעת לשכת אשראי שמונתה לכך על ידי משרד האוצר. חשוב לציין כי הדירוג הוא חשוב והוא משקף לגופי מימון וגופים שונים את מצבו הפיננסי של המעוניין להתנהל עימם. זה יכול להיות גוף מימון, שותף עסקי פוטנציאלי, שוכר דירה פוטנציאלי ועוד.

 

אילו דירוגי אשראי קיימים?

דירוג אשראי יכול להיות חיובי והוא יכול להיות שלילי:

  • מעל 720 נקודות = דירוג אשראי מעולה והוא יהיה בצבע ירוק כהה
  • ניקוד של 660-720 יהיה דירוג טוב יחסית, הוא יצבע בצבע ירוק בהיר.
  • כאשר הניקוד ינוע ויעמוד על 640-660, הוא יבצע בצבע צהוב, מה שאומר שהוא פחות טוב
  • ניקוד של בין 580 ל-640 מצביע על מצב טעון שיפור והוא יהיה בצבע כתום.
  • הניקוד הנמוך ביותר הוא זה שיצבע בצבע אדום ויעמוד על מתחת ל-580 נקודות.

 

למה צריך דירוג אשראי?

דירוג אשראי משמש ככלי עזר לבדיקת התנהלותו הפיננסית של האדם. דירוג האשראי הוחל מאז נחקק חוק נתוני האשראי שבא לסייע לגופי מימון שטענו כי כאשר הם מקבלים בקשה להלוואה מאדם, אין להם על איזה מידע להישען מלבד המידע שמציג האדם עצמו. ומה קורה כאשר האדם מזייף? כדי למנוע זיופים ולהקל על שיקוף הנתונים, הוחלט על הקמת מערכת נתוני האשראי. כעך גם נמנעות אפליות במתן אשראי.

למאמר בנושא למה צריך דירוג אשראי? לחצו כאן >>>

מי משתמש בדירוג האשראי?

גופי מימון

הראשונים להיעזר בדירוג האשראי הם גופי המימון המעוניינים לקבל מידע על מה שקורה איתכם מבחינה פיננסית כאשר אתם מגיעים לבקש מהם הלוואה. חשוב לציין כי המידע הוא אישי וכדי שגוף המימון יוכל לקבל את דירוג האשראי יהיה עליו לקבל את חתימתכם המאשרת זאת. יחד עם זאת, גופי מימון רבים מתנים בכך את הסכמתם למתן ההלוואה וכאשר הלווה לא חותם על הסכמה לבדיקת הנתונים, הוא לא יקבל אישור הלוואה… כאשר גוף מימון מגלה כי מבקש ההלוואה הוא בעל דירוג אשראי נמוך, הוא מבין כי מדובר בסיכון ולכן הוא מעלה את מחיר הריבית על ההלוואה או לחילופין, הוא מסרב לאשר אותה.

 

נוטלי הלוואות

כל נוטל הלוואה יכול להוזיל את מחיר הריבית שהוא משלם באמצעות הצגת דירוג אשראי תקין שלו. כאשר דירוג האשראי תקין ניתן לנהל באמצעותו משא ומתן להוזלת מחיר ההלוואה. לא סתם אנשים מבררים איך למחוק נתוני אשראי… הם רוצים לדעת איך הם הופכים את דירוג האשראי שלהם לחיובי יותר…

 

גופים נוספים

כאשר תרצו לשכור דירה מבעל נכס שראה דבר או שניים בחייו, הוא יבקש לבדוק את אמינותכם ולצורך כך הוא יבדוק את דירוג האשראי שלכם והאם קיים לכם דירוג שלילי שיכול להשפיע על השכרה של הנכס. גם כאשר בעל עסק בודק אמינות שותף פוטנציאלי הוא בודק את נתוניו.

 

מה עושים כאשר דירוג האשראי נמוך?

דירוג אשראי נמוך משליך על האופציות לקבלת מימון ולא רק עליהן. זו הסיבה בשלה אנשים מחפשים פתרונות לשיפור דירוג האשראי. אחד מהפתרונות כולל שיפור היסטוריית האשראי. ניתן לשפר את היסטוריית האשראי על ידי מחיקת נתוני אשראי או על ידי תיקון רישומים שגויים ולא מדויקים.

 

איך למחוק את נתוני האשראי והאם זה מומלץ?

לא קשה למחוק את נתוני האשראי וניתן לבצע זאת בהקלקת כפתור פשוטה באתר בנק ישראל לאחר הכניסה לאזור האישי. לפי שאתם נכנסים לבדוק באתר בנק ישראל איך למחוק את נתוני האשראי שלכם, כדאי שתעצרו. מחיקת נתוני אשראי היא בכלל לא דרך פעולה מומלצת… ההפך הוא הנכון. מומחים מתריעים עליה שוב ושוב.

 

רבים לא יודעים, אך מחיקת נתוני האשראי מוחקת גם את הנתונים החיוביים וגם את הנתונים השליליים. וכך נוצר מצב בו כל ההיסטוריה נמחקת וגופי המימון מתייחסים למצב כזה בחשדנות. מה עושים בכל זאת? פונים לצוות קלין בי די אי המומחה בשיפור דירוג אשראי בצורה בטוחה, מקצועית ויעילה.

מה היה לנו במאמר?

רוצה להתחיל דף חדש?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

מידע נוסף

מחיקת נתוני אשראי
פעולות לשינוי דירוג אשראי
מחיקת נתוני אשראי

נתוני האשראי שלנו מצביעים בסופו של דבר על ההתנהלות הכלכלית שלנו. כולנו מנסים לשמור על התנהלות כלכלית תקינה. הבעיה היא שאירועים מתרחשים ולא הכל בשליטתנו.

קרא עוד »
פעולות לשינוי דירוג אשראי
איך לתקן בי די איי?

על פי חוק נתוני האשראי כל נתוני האשראי על כל אזרח ישראלי נאגרים ונשמרים. כל אזרח מדורג על פי הנתונים המתקבלים עליו. אחת מלשכות האשראי

קרא עוד »
איך מנקים נתוני אשראי
דוח נתוני אשראי
איך מנקים נתוני אשראי?

חוק נתוני האשראי שתוקן בשנת 2017 הפך את השקיפות הפיננסית לקלה יותר עבור הגופים הפיננסים. קל להם יותר לקבל מידע על נתוני האשראי שלהם וזו

קרא עוד »
איך מבטלים בי די אי שלילי
פעולות לשינוי דירוג אשראי
איך מבטלים בי די אי שלילי

חברת בידיאיי למעשה עוסקת במתן שירותים פיננסים, שירותים לעסקים ודירוג סיכוני אשראי בפרט. עבור רובנו, בידיאיי צף במקרה של דירוג שלילי, אשר מוביל לאי קבלת

קרא עוד »
ייעוץ BDI
פעולות לשינוי דירוג אשראי
ייעוץ BDI

בין אם אתם מודעים לכך, ובין אם לא, יש מי שמפקח על כל ההתנהלות הפיננסית שלכם, מעין אחד גדול, ששמו בידיאיי. ליתר דיוק, בידיאיי עוקבים

קרא עוד »
ניקוי BDI
פעולות לשינוי דירוג אשראי
ניקוי BDI

על מנת לדבר על ניקוי BDI חשוב קודם כל להבין מהו דירוג BDI. מדובר על מידע אודות הלקוח אשר כולל מידע חיובי כגון עמידה בתשלומים,

קרא עוד »